خانه موزه شهیدان زین‌الدین، پایگاه فرهنگی نوجوانان قم شده است
خانه موزه شهیدان زین‌الدین، پایگاه فرهنگی نوجوانان قم شده است
سعادتمند با تمجید از اهتمام سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر قم و همچنین ایجاد خانه موزه شهیدان زین‌الدین، گفت: خانه موزه شهیدان زین‌الدین، به پایگاه فرهنگی نوجوانان قم تبدیل‌شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، ماشاءاله سعادتمند در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با مادر شهیدان زین‌الدین که در محل خانه موزه شهیدان زین‌الدین و در آستانه سالروز شهادت شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشگر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) قم و برگزاری یادواره شهدای استان قم برگزار شد، اظهار داشت: خانه موزه شهیدان زین‌الدین، به مکانی محبوب برای نوجوانان شهر قم بدل شده و برای آشنایی نسل جدید بافرهنگ ایثار و شهادت، فرصت خوبی را مهیا کرده است.


وی با بیان این‌که سازمان فرهنگی شهرداری قم، با ایجاد خانه موزه شهیدان زین‌الدین، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت، گفت: قطعاً سخنرانی رزمندگان دفاع مقدس و راویان دفاع مقدسی در این مکان برای نسل جدید، می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهد.
رئیس شورای اسلامی استان قم در ادامه با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس و شهید مهدی زین‌الدین، گفت: پس از این‌که شهید زین‌الدین به شهادت رسیدند، رزمندگان اسلام در لشگر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) بسیار ناراحت بودند اما حضور مادر این شهیدان والامقام در میان رزمندگان و سخنرانی باشکوه ایشان، قوت قلبی برای همه رزمندگان شد.
وی تأکید کرد: امروز نیز جامعه ما نیازمند حضور فعال خانواده شهدا در جامعه بوده و معتقدم حضور این مادر شهید در میان علاقه‌مندان به شهدا و ازجمله نسل جدید، می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را به بهترین شکل ممکن ترویج داده و دوباره شاهد تربیت نسلی انقلابی و باایمان در جامعه باشیم.
سعادتمند در پایان گفت: شهادت دو فرزند، هیچ خللی در ایمان و اعتقاد مادر شهیدان زین‌الدین ایجاد نکرد و امیدواریم ما به‌عنوان مسئولان شهری، بیش‌ازپیش قدر و منزلت مادران و پدران شهدا را دانسته و از وجود ایشان بهترین بهره‌ها را ببریم.
انتهای پیام/