نحوه تربیت مادران شهدا باید برای خانواده‌ها تبیین شود
نحوه تربیت مادران شهدا باید برای خانواده‌ها تبیین شود
ملایی در دیدار با مادر شهیدان زین الدین گفت: معتقدیم باید نحوه تربیت و پرورش یافتن شهدایی که فقط به دنبال آرمان‌های والا و ارزش‌ها بودند، برای خانواده‌ها مطرح شود تا این نحوه تربیت به‌عنوان الگو و چراغ راه خانواده‌ها باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با مادر شهیدان زین‌الدین که در محل خانه موزه شهیدان زین‌الدین و در آستانه سالروز شهادت شهید مهدی زین‌الدین و برگزاری یادواره شهدای استان قم برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالیم که بر سر سفره پربرکت شهیدان هستیم و امیدواریم اقدامات ما در شورای اسلامی شهر قم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مورد رضایت شهدا باشد.
رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر قم، خاطرنشان کرد: از اولویت‌های کاری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم در دوره ششم که کارهای مختلفی برای آن انجام‌شده و همچنان در پی تحقق بیش‌ازپیش آن هستیم، راهبرد انتقال سیره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و امنیت است.
ملایی افزود: به نظر ما هویت شهدا باید برای همه آحاد جامعه و به‌ویژه نسل جوان و نوجوان بیان شود تا شاهد ترویج بیش‌ازپیش فرهنگ ایثار و شهادت باشیم و از طرفی معتقدیم باید نحوه تربیت و پرورش یافتن شهدایی که فقط به دنبال آرمان‌های والا و ارزش‌ها بودند، برای خانواده‌ها مطرح شود تا این نحوه تربیت به‌عنوان الگو و چراغ راه خانواده‌ها باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، بابیان این‌که دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران، با جنگ نرم ناجوانمردانه، اعتقاد جوانان و نوجوانان و کودکان ما را هدف گرفته‌اند، گفت: به فرموده امام خمینی(ره) که “شهدا شمع محفل بشریت هستند”، می‌توان با استفاده از ترویج یاد و نام و سیره شهدا، در مقابل دسیسه‌های جنگ نرم دشمنان ایستاد.
وی ادامه داد: شهدا همچون چراغی هستند که راه صحیح را به نسل جدید نشان می‌دهند و ما باید همواره نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به با معرفی سیره شهدا داشته باشیم زیرا انقلاب و ایستادن در مقابل استکبار جهانی نتیجه تربیت و منش شهدا بوده است.
ملایی در ادامه سخنان خود یادآور شد: هجمه دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی به حدی زیاد شده که رژیم غاصب صهیونیستی، سخنگوی فارسی‌زبان برای خود تعریف کرده تا به این طریق حرف‌های خود را به گوش نسل جدید ایرانی مسلمان زده و ضربه به اعتقاد و هویت ایشان وارد کند.
وی تأکید کرد: از طرف دیگر نیز شبکه‌های فارسی‌زبان متعددی راه‌اندازی می‌کنند تا به این طریق به خانواده‌های ما واردشده و بنیان اعتقادی خانواده‌ها را سست کنند و از بین ببرد.
ملایی گفت: امروز تقریباً تمام مردم دنیا به باطل بودن رژیم صهیونیستی پی برده‌اند و تظاهرات سراسر دنیا که در ایران هم شاهد آن هستیم، گواه بر این ادعای ما است اما دشمن هنوز دست از جنگ شناختی خود برنداشته و فعال است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم خطاب به مادر شهیدان زین‌الدین، گفت: نوع نگاه شما به فرزندان شهیدتان و نحوه تربیت شما، اگر به‌صورت صحیح برای خانواده‌ها تبیین و بازگو شود، می‌تواند به‌عنوان زرهی فولادین در مقابل حملات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان مورداستفاده قرار گیرد و توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی کند.
وی در پایان یادآور شد: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی برای تحقق تربیت انقلابی و اسلامی مادران شهدا در بین نسل جوان تلاش کرده و امیدواریم بتوانیم گام کوچکی در تربیت نسلی انقلابی و آگاه برداریم.
انتهای پیام/