اردوهای راهیان نور؛ عامل تحول فرهنگی و معنویی در کشور است
اردوهای راهیان نور؛ عامل تحول فرهنگی و معنویی در کشور است
محرری با اشاره به اثرگذاری تحولی برگزاری اردوهای راهیان نور در اقشار مختلف به ویژه نوجوانان، اظهار داشت: اردو‌های راهیان نور کار بسیار ارزشمندی است و همه باید به شکل‌گیری و تداوم این اردو‌ها به عنوان عاملی برای تحول فرهنگی و معنوی در کشور کمک کنند. 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برگزاری این جلسه در ساختمان جدید شورا اظهار کرد: ساختمان جدید شورای شهر موقعیت مناسبی به لحاظ دسترسی و ترافیکی داشته و شاخص‌های ارائه خدمت به مردم شریف قم را دارد.
وی افزود: در این ساختمان بهتر می‌توانیم به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی کرده و شرایط بهتری برای تکریم شهروندان داریم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نزدیکی ساختمان شورا و شهرداری گفت: در گذشته بخشی از وقت مجموعه شورا و شهرداری در رفت و آمد بین این دو ساختمان صرف می‌شد که در این زمینه هم صرفه‌جویی می‌شود.
وی خواستار آغاز عملیات اجرایی پارکینگ در کنار مجموعه شهرداری و شورا در آینده نزدیک شد و ادامه داد: این پارکینگ ۴۰۰ جای پارک برای استفاده شهروندان خواهد داشت.
محرری در بخش دیگری از جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز پرداخت کمک به اردو‌های راهیان نور که در کمیسیون برنامه و بودجه شورا مصوب شده بود اظهار کرد: شهرداری قم سال گذشته دو میلیارد تومان برای کمک به اردو‌های راهیان نور پرداخت کرد و سازمان برنامه همین میزان را به شهرداری پرداخت شد.
وی افزود: امسال در ستادی که ریاست استاندار محترم تشکیل شد اعلام کردند که قرار است امسال چهار برابر به این اردو‌ها اعزام شوند؛ در آن جلسه از سوی استاندار قم مطرح شد که دو سوم مبلغ ۱۵ میلیارد تومان هزینه این اردو‌ها از سوی شهرداری قم تأمین شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه استان قم ۵ میلیارد تومان به صورت مستقیم به سپاه ابلاغ کرده است خاطرنشان کرد: لایحه شهرداری هم دو میلیارد تومان بود که در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه به ۵ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی گفت: این مبالغ متناسب با اسنادی که از سوی متولیان برگزاری اردو‌ها ارائه و تا سقف ۵ میلیارد تومان پرداخت شود.
محرری اظهار داشت: اردو‌های راهیان نور کار بسیار ارزشمندی است و همه باید به شکل‌گیری و تداوم این اردو‌ها کمک کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب کمک ۱۲ میلیاردتومانی شهرداری قم به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: از منابع دولتی برای جبران این کمک به شهرداری قم پرداخت‌هایی انجام خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه با تبریک دوباره میلاد حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار، ضمن تجلیل از پرستاران گفت: پرستاران در تمام صحنه‌های بحرانی در کنار بیماران فداکاری می‌کنند و همیشه در سخت‌ترین شرایط یار و یاور بیماران بوده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: به مناسبت روز پرستار یادی می‌کنیم از جمع کثیری از پرستاران که مظلومانه در بیمارستان‌های غزه توسط اسرائیل غاصب با بمب‌های آمریکایی به شهادت رسیدند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با تجلیل از همسران جانبازان گفت: این افراد نیز سال‌ها پرستاری از جانبازان عزیز را بدون منت انجام داده‌اند.