تقاطع غیر همسطح خیابان شهید کبیری-شهر قائم اجرایی می‌شود
تقاطع غیر همسطح خیابان شهید کبیری-شهر قائم اجرایی می‌شود
دهناد با اشاره به اجرایی شدن ساخت تقاطع غیر همسطح خیابان شهید کبیری-شهر قائم، گفت: این تقاطع به زیرگذر کریمه (س) در بلوار پیامبر اعظم (ص) متصل خواهد شد و با احتساب تعدیل‌های احتمالی ارزش 5000 میلیارد ریالی دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمد حسین دهناد در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه شهرداری قم برای مجوز برگزاری مناقصه برای احداث تقاطع غیر همسطح یا پایین گذر بلوار شهید کبیری و شهر قائم اظهار کرد: این پروژه سه مرحله در کمیسیون عمران مورد بحث قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این تقاطع به صورت پایین گذر محور پیامبر اعظم و کبیری را به قبل از تقاطع سه سطحه ولیعصر متصل می‌کند گفت: این تقاطع به صورت ترانشه باز احداث شده و در محدوده شهر قائم به وسیله یک عرشه دسترسی‌ها را تأمین می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این تقاطع به زیرگذر کریمه(س) در بلوار پیامبر اعظم(ص) متصل خواهد شد گفت: این پروژه با احتساب تعدیل‌های احتمالی ارزش ۵۰۰ میلیارد تومانی دارد.

وی افزود: یک نکته‌ای که وجود دارد این است که محدوده‌ای بین کوچه ۱۷ و ۱۹ بلوار شهید کبیری، یک تعداد بنا خارج از چارچوب طرح تفصیلی احداث شده که یکی از چالش‌های طرح تملک این پلاک‌ها است.

دهناد با اشاره به تلاش کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم برای حذف این تملک‌ها گفت: در کمیسیون تلاش کردیم حتی به قیمت افزایش میزان عرشه سازی از این تملک‌ها و چالش‌های اجتماعی پروژه جلوگیری کنیم اما گزینه‌های احتمالی از لحاظ فنی تائید نشد.

وی با اشاره به اینکه چاره‌ای جز انجام تملکات پروژه وجود ندارد افزود: برآورد هزینه کار عمرانی پروژه ۲۱۰ میلیارد تومان است و شهرداری منطقه باید به زودی فرایند تملک این ۱۰ پلاک را آغاز کند.