توجه ویژه به حوزه سرمایه‌گذاری در تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری قم
توجه ویژه به حوزه سرمایه‌گذاری در تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری قم
محرری با اشاره به این مهم که شورای شهر به‌عنوان سیاست‌گذار، نقش ویژه‌ای در روان‌سازی فرایند جذب سرمایه‌گذار دارد، گفت: با توجه به اینکه درآمد شهرداری از عوارض محدودیت های زیادی دارد، در بودجه سال آینده توجه ویژه ای به حوزه سرمایه گذاری خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در بازدید از پروژه‌های سرمایه‌گذاری با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم و معاونان شهرداری قم اظهار داشت: این پروژه‌ها با همکاری بخش خصوصی آغازشده و در این بازدید میزان پیشرفت و مشکلات آن‌ها موردبررسی قرار گرفت.
وی پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری را خوب ارزیابی کرد و افزود: یکی از منابع درآمدی شهرداری بخش سرمایه‌گذاری بوده و هرچقدر بتوانیم در این حوزه کار کنیم و سرمایه‌گذاران را به سمت شهر قم جذب کنیم در توسعه شهر تأثیر داشته و فشار کمتری به مردم وارد خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: پروژه‌های که امروز بازدید شد در حوزه مسکن بوده و برای اقشار کم درامد و متوسط بسیار کارگشا بوده است و در مرحله پایانی است به‌طوری‌که یکی از پروژه‌ها ۲۱۳ واحدی بوده و بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر مساحت هر واحد مسکونی است که با تسهیلات ویژه بانک مسکن در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
وی سهم شهرداری را در بخش تجاری و مسکونی این پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: سهم شهرداری در این پروژه‌ها در اختیار پروژه‌های توسعه و تعریض شهری قرار خواهد گرفت و ازهرجهت نگاه کنیم پروژه‌های سرمایه‌گذاری به نفع مردم و شهر است.

https://www.qom.ir/uploads/media/images/%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87%20%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87%20%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg
محرری در ادامه رویکرد قالب مدیریت شهری را در جهت توسعه پروژه‌های سرمایه‌گذاری دانست و بیان کرد: ما سال‌به‌سال هدف‌گذاری خود را در بودجه سنواتی به سمت درآمد بیشتر در پروژه‌های سرمایه‌گذاری گذاشته‌ایم اما با وضع مطلوب فاصله‌داریم و در سال آینده یعنی در بودجه سال ۱۴۰۳ سهم بیشتری به این بخش اختصاص خواهیم داد، زیرا درآمد شهرداری از عوارض محدودیت‌های زیادی دارد.
وی نیاز شهر را به خدمات و عمران به‌صورت صعودی ارزیابی و خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات مطلوب به مردم در حوزه سرمایه‌گذاری تمرکز بیشتری خواهیم داشت و نکته مهم این است که پروژه‌های مشارکتی درآمد پایدار برای شهر به ارمغان می‌آورد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان یادآور شد: لازم است برای جذب مناسب سرمایه‌گذار فرایندهای داخلی شهرداری اصلاح شود و دستگاه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری همکاری بیشتری با ما داشته باشیم تا بتوانیم درآمد پایدار خوبی برای شهر ایجاد کرده و فشار را از مردم برداریم و توسعه شهر را بر اساس درآمد در این حوزه رقم بزنیم.
انتهای پیام/