مناسب‌سازی شهر برای معلولین؛ اولویت مدیریت شهری
مناسب‌سازی شهر برای معلولین؛ اولویت مدیریت شهری
محرری با تأکید بر توجه به نیازهای معلولین در مناسب‌سازی شهر گفت: باوجود کارهای زیادی که در بخش مناسب‌سازی معابر انجام‌شده اما باید در این حوزه کارهای بیشتری انجام شود و به سمت شهری ایمن برای معلولین حرکت کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی، مراقبتی رضوی که به مناسبت روز معلولین انجام شد، به اهمیت مناسب‌سازی شهر برای همه شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه شهر تنها با ایجاد بزرگراه و تعریض خیابان محقق نمی‌شود بلکه نیاز داریم این توسعه در جهت رفاه همه شهروندان برنامه‌ریزی شود.


وی مناسب‌سازی خیابان‌ها و معابر را برای معلولین یکی از اولویت‌های مدیریت شهری دانست و افزود: باوجود کارهای زیادی که در بخش مناسب‌سازی معابر انجام‌شده اما هنوز شهر ایمنی لازم برای حضور فعال شهروندان معلول را نداشته و باید در این حوزه کارهای زیادی انجام شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم مناسب‌سازی معابر را راهی برای استقلال معلولین بیان و تصریح کرد: باید برای مناسب‌سازی و توانمندسازی معلولین حتماً از جامعه معلولین نیز مشاوره‌های لازم گرفته شود و تا رسیدن شرایط مطلوب این همکاری و تبادل‌نظر به‌صورت دوسویه انجام شود.


وی خاطرنشان کرد: آموزش به‌خصوص در حوزه حقوق شهروندی نیز در کنار ارائه خدمات مقوله مهمی است که نیاز است برایان برنامه‌ریزی کرده و به شهروندان معلول ارائه شود تا بتوانند از خدمات و امکانات شهر بیشترین بهره را ببرند.
محرری در پایان تأکید کرد: با آماده‌سازی شهری در جهت فعالیت معلولین و حضور فعال این افراد در جامعه می‌توانیم بخش زیادی از هزینه‌های نگهداری آن‌ها را کاهش داده و شاهد جامعه‌ای بانشاط‌تر و سالم‌تر باشیم و از شهرداری می‌خواهیم سرعت مناسب‌سازی شهر را افزایش دهد.
انتهای پیام/