اجرای طرح‌های بازآفرینی مانع از حاشیه‌نشینی در اطراف جمکران می‌شود
اجرای طرح‌های بازآفرینی مانع از حاشیه‌نشینی در اطراف جمکران می‌شود
امرالهی با اشاره به لزوم توسعه اراضی اطراف مسجد مقدس جمکران، گفت: درصورتی‌که طرح‌های بازآفرینی جمکران اجرایی شود، موضوع حاشیه‌نشینی در این منطقه و ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز کنترل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امراللهی در گفت‌وگویی اظهار داشت: به دلیل نگاه‌هایی که در توسعه شهرها وجود داشته، در طی یک دهه اخیر اجازه فعالیت به مجموعه مدیریت شهری قم در خصوص منطقه جمکران داده نمی‌شد و همین امر سبب شد تا مشکلاتی برای مردم پدید آید.

وی گفت: نگاه غیرعلمی و غیر کارشناسی در منطقه جمکران سبب شد تا مشکلات زیادی در حوزه ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در این منطقه ایجاد شود و همین امر موجب شد تا جمکران به منطقه‌ای کم برخوردار تبدیل شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم افزود: در سال‌های اخیر شهرداری قم تلاش کرد تا منطقه جمکران را به طرح تفصیلی شهر اضافه کند.

امراللهی ادامه داد: تلاش می‌شود تا طرح‌های توسعه‌ای در منطقه جمکران اجرایی شود که البته در این راستا اختلافاتی با مجموعه راه و شهرسازی برای تغییر کاربری‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ خیابان در منطقه جمکران طراحی‌شده است افزود: اقدامات لازم برای اجرای این خیابان‌ها شروع‌شده است تا به محور اصلی بافت مسکونی منطقه جمکران تبدیل شود و اقداماتی نیز در حوزه بازآفرینی در این منطقه آغاز شده که امیدواریم با همکاری مجموعه استان، مشکلات منطقه جمکران مرتفع شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم افزود: توسعه اراضی اطراف مسجد مقدس جمکران باید صورت گیرد و دولت نیز به دنبال ایجاد شهرک زیارت در اطراف این مسجد است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه نباید اجازه حاشیه‌نشینی در منطقه جمکران را داد افزود: درصورتی‌که طرح‌های بازآفرینی جمکران اجرایی شود موضوع حاشیه‌نشینی در منطقه جمکران و ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز کنترل خواهد شد.