توسعه کمی و کیفی حمل‌ونقل عمومی اولویت مدیریت شهری قم است
توسعه کمی و کیفی حمل‌ونقل عمومی اولویت مدیریت شهری قم است
دکتر دهناد با اشاره به روز ملی حمل‌ونقل، توجه به توسعه کمی و کیفی حمل‌ونقل عمومی را مهم‌ترین برنامه مدیریت شهری دانست و گفت: با تهیه سند راهبردی حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم در شورای ششم، توسعه کمی و کیفی حمل‌ونقل عمومی در اولویت امور قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سیدمحمدحسین دهناد در جلسه ویژه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم که به مناسبت روز ملی حمل‌ونقل و به‌منظور بررسی عملکرد مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک برگزار شد، اظهار داشت: به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به‌عنوان یکی از عرصه‌های مهم مدیریت شهری از ابتدای شورای ششم به‌صورت جدی پرداخته‌شده است.

وی تصویب سند راهبردی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در شورا را موردتوجه قرارداد و افزود: در این سند، مأموریت‌ها و شاخص‌های مربوط به عرصه حمل‌ونقل و ترافیک شهری در چند محور و با زمان‌بندی مشخص تعریف شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: نخستین و مهم‌ترین محوری که در این سند راهبردی به آن پرداخته‌شده، موضوع حمل‌ونقل عمومی است که در شهر قم بار عمده آن بر دوش اتوبوسرانی بوده و سپس بخشی از آن را تاکسی‌ها تشکیل می‌دهند. البته در کنار تلاش برای ارتقاء کیفیت خدمت‌دهی در اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی، توسعه خطوط ریلی نیز در برنامه قرار دارد.

وی سپس به سیاست‌های مدیریت شهری در خصوص ارتقاء کیفیت حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و گفت: در برنامه‌ریزی و ارتقاء کیفیت حمل‌ونقل عمومی، مهم‌ترین مسئله توجه به داشته‌ها است تا از ظرفیت واقعی به‌صورت بهینه استفاده شده و جذابیت استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای عموم مردم افزایش یابد.

دهناد تأکید کرد: در چند سال گذشته در حوزه حمل‌ونقل عمومی کارهای زیادی انجام‌شده و شاهد کاهش زمان انتظار شهروندان و افزایش میزان استفاده آن‌ها از حمل‌ونقل عمومی به‌صورت گسترده بوده‌ایم.

وی رایگان شدن خط اتوبوس گردشی اطراف حرم را نیز در کسب اعتماد مردم مؤثر دانست و بیان کرد: کرایه استفاده‌ از خط اتوبوس گردشی اطراف حرم، امسال رایگان شد. درخصوص خطوط خودروهای برقی اطراف حرم نیز تلاش داریم که تعداد را به حداکثر رسانده و بیشترین خدمات را به شهروندان و زائران ارائه کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم به توسعه کمی حمل‌ونقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: در نتایج مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم، به لزوم اضافه شدن بر تعداد ناوگان و خطوط اتوبوس‌رانی تاکید شده است و تلاش داریم برای کاهش سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها و زمان انتظار شهروندان، تعداد اتوبوس‌های درون‌شهری خود را نیز افزایش دهیم.

وی در پایان تأکید کرد: بهبود کیفی و کمی حمل‌ونقل عمومی در رأس برنامه‌های مدیریت شهری بوده و امیدواریم بتوانیم تمام برنامه‌های خود را در این حوزه اجرایی کنیم.
انتهای پیام/