نقش کم شرکت‌های دانش‌بنیان در نظام مسائل تصمیم‌سازی
نقش کم شرکت‌های دانش‌بنیان در نظام مسائل تصمیم‌سازی
ملایی با اشاره به اینکه اساس توسعه و رشد جامعه در تقویت اقتصاد دانش بنیاد است، گفت: در اقتصاد دانش‌بنیان به جایی اینکه درآمد از منابع خام حاصل شود، از فکر نخبگانی ایجاد می‌شود که پیش‌شرط ابتدایی آن بسترسازی جهت عرضه اندام دانش‌بنیان‌ها در جامعه است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم و از اساتید خلاقیت و نوآوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اساس توسعه و رشد جامعه در تقویت اقتصاد دانش بنیاد است.

مصطفی ملایی اضافه کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان به جایی اینکه درآمد از منابع خام حاصل شود، از فکر نخبگانی ایجاد می‌شود که پیش‌شرط ابتدایی آن بسترسازی جهت عرضه اندام دانش‌بنیان‌ها در جامعه است.

وی یادآور شد: هم اینک در سطح استان قم نوجوانان و جوانان بسیاری بر اساس نیازهای اصلی جامعه در شرکت‌های دانش‌بنیان دور هم جمع شده‌اند که پویایی آنها نیازمند حمایت از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط است.

مدرس خلاقیت و نوآوری، ادامه داد: در حال حاضر به‌خاطر عدم‌موازنه و پای‌کار نبودن صنعت و مدیریت استان قم، خلأ مهمی در تبدیل علم به فناوری و فناوری به تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان احساس می‌شود.

وی یادآور شد: تعداد قراردادهای بین شرکت‌های دانش‌بنیان با نهادهای مدیریتی و صنعتی قم که زمینه‌ساز نقش‌آفرینی شرکت‌های فناور در نظام مسائل استان است، قابل‌توجه نیست.