همکاری و مساعدت مدیریت شهری در راستای احیا ومحوطه سازی مقابر شهدای گمنام در بوستانها
همکاری و مساعدت مدیریت شهری در راستای احیا ومحوطه سازی مقابر شهدای گمنام در بوستانها
سبحانی با اشاره به تدفین 5 شهید گمنام دفاع مقدس در بوستان‌های سطح شهر، گفت: با تدفین شهدا در بوستان‌ها، مدیریت شهری در آماده سازی و محوطه سازی حرم شهدای گمنام همکاری نموده و از سال آینده ردیف بودجه ای ویژه در این خصوص در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت در جلسه ویژه کمیسیون خدمات شهری جهت هماهنگی برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در بوستان‌ها با اشاره به اهمیت و توجه به شهدا و استقرار شهدا در ۵ بوستان شهر اظهار داشت: بزرگداشت جایگاه و مقام شهدا وظیفه ما بوده و همه نسبت به این موضوع مسئول هستیم.
وی دغدغه مدیریت شهری را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت شهدا دانست و افزود: تمام ارگان‌های مربوطه به‌خصوص بسیجیان بادل و جان و به‌صورت گمنام در این کار مشارکت داشته و در کنار مدیریت شهری قرار دارند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری وامورزائرین شورای اسلامی شهر قم از پیگیری تمام‌کارها از طرف شهرداری خبر داد و گفت: کمیته تصویب طرح‌ها برای به خاک‌سپاری شهدا در بوستان‌ها تشکیل‌شده و بازدیدهای کمیته فنی نیز انجام‌ و هیئت‌امنا برای تمام مقابرتشکیل‌شده است.
وی ادامه داد: توقع مدیریت شهری از هیئت‌امنا این است که بانی و خیرجهت ساخت وعملیات عمرانی داشته باشند. در این راستا ضروریست تمام متولیان به میدان بیایند.
دکترسبحانی گفت: از زمان تصویب به خاک‌سپاری شهدا در بوستان‌ها تا امروز مدت زمان کوتاهی گذشته است لیکن شهرداری و شورا در این چند روز تمام اقدامات اولیه از قبیل تشکیل هیئت امنا شهدای گمنام ،تشکیل جلسه کمیته فنی شهدای گمنام استان و تصویب محل دفن شهدا، جانمایی مقبره شهدا در بوستان‌های مورد نظر ،تشکیل جلسه کمیته تصویب طرح‌ها در شهرداری و تصویب نهایی موارد مصوب در جلسات قبلی جهت اجرا در شهرداری و ابلاغ به شهرداران مناطق، برنامه‌ریزی اجرای کار ساخت باکس‌های مخصوص شهدای گمنام و… را به خوبی انجام داده و با مجموعه‌های فرهنگی ، پایگاه‌های بسیج وسپاه نواحی که متولی کار هستند همکاری لازم را داشته اند.
وی از همکاری شهرداری در تشییع شهدا خبر داد و بیان کرد :تشییع بایستی به‌صورت متمرکزو با هماهنگی متولی امر که سپاه علی بن ابیطالب است انجام شود تا شکوه برنامه حفظ گردد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری وامورزائرین شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: تا روز یک‌شنبه که مراسم تدفین شهدای گرانقدر برگزار می‌شود تمام پیش‌بینی‌ها انجام‌شده و انشاالله این مراسم به الگویی برای کل کشور تبدیل خواهد شد.
وی درهمین راستاخواستار پوشش خبری و تبلیغات محیطی برای برگزاری هرچه باشکوه ترمراسم تشییع و تدفین شهدا شده و گفت: انعکاس خبری این مراسم بسیار مهم بوده اما بایستی این امر در سایه مراسم شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شود تا مراسم روز شهادت آن حضرت تحت الشعاع قرار نگیرد.
دکترسبحانی خاطرنشان کرد: چندین طرح سازه برای المان‌های شهدا توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آماده و به تایید معاونت فنی وعمرانی شهرداری برسد تا متولیان مجموعه‌ها در انتخاب المان‌ها در خصوص بزرگی و کوچکی و یا هزینه ساخت با مشکل مواجه نشوند.همچنین ضرورت دارد تا حریم شهدا حفظ‌شده و پیرامون مقبره به حرم تبدیل گردیده و حتی الامکان برای آن خادم افتخاری تعیین شود.
وی سپس هدف مدیریت شهری را از ساخت مقبره شهدا در بوستان‌ها موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: با تدفین شهدا در بوستان‌ها مدیریت شهری در محوطه سازی و احیای حرم شهدا می‌تواند ورود کند و انشاالله برای این مهم از سال آینده بودجه مشخص خواهد شد.
وی در پایان تأکید کرد: نمایندگان هیئت‌امنا با شهرداران مناطق دربرگزاری مراسم هماهنگ بوده تا بتوان کارها را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام داده و تمام برنامه‌ها در تمام مناطق به‌صورت هماهنگ اجرایی شود.
انتهای پیام/