مقبره شهدا در بوستانها مراکز فرهنگی و اجتماعی شود
مقبره شهدا در بوستانها مراکز فرهنگی و اجتماعی شود
طلایی دفن 6 شهید گمنام در بوستانهای قم را حرکتی ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: باید مقابر این شهدا به مراکز فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده تا جوانان در این فضا رشد و تربیت شوند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن طلایی در حاشیه مراسم دفن ۶ شهدا گمنام در بوستان‌های قم، دفن شهدای گمنام در اماکن عمومی شهر را حرکتی به‌جا و قابل‌تقدیر دانست و اظهار داشت: دفن ۶ شهدا گمنام در بوستان‌ها و اماکن عمومی راهکاری ارزشمند برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی ایجاد فضای معنوی در سطح شهر را در کنترل آسیب‌های اجتماعی مهم خواند و افزود: امروز جامعه ما نیازمند معنویت بوده و باید بستر لازم برای برنامه‌های فرهنگی مذهبی در شهر ایجاد شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای ارائه الگو به جوانان و پاک‌سازی فضای جامعه در گام نخست باید جوانان را نسبت به شهدا و سیره آنان آگاه سازیم تا قدردان فداکاری آن شده و از شهدا پیروی کنند.
وی ادامه داد: همچنین باید برای جوانان تبیین شود که امنیت امروز را مدیون شهدا بوده و آنان این بستر امن و آزاد را برای ما فراهم کرده‌اند.
طلایی در پایان تأکید کرد: تنها ساخت مقبره در بوستان‌ها نباید هدف قرار گیرد بلکه ما نیاز داریم این مکان مقدس به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر تبدیل‌شده تا جوانان بتوانند در این محیط رشد کرده و تربیت شوند.
انتهای پیام/