لزوم اتصال بلوارامام صادق(ع) پردیسان به جاده اراک برای کاهش ترافیک
لزوم اتصال بلوارامام صادق(ع) پردیسان به جاده اراک برای کاهش ترافیک
دهناد با اشاره به لزوم اتصال بلوارامام صادق(ع) پردیسان به جاده اراک برای کاهش ترافیک، گفت: با اتصال بلوار امام صادق(ع) به جاده اراک شاهد بهبود ترافیکی شبکه حمل نقل، کاهش ترافیک و افزایش ضریب ایمنی بلوار غدیر تا میدان ارتش خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر محمدحسین دهناد با تشریح معابر منتهی به پردیسان اظهار کرد: کنترل ترافیک بلوار غدیر به سمت پردیسان یکی از چالش‌های مدیریت شهری بوده که باید با همکاری استان تدابیری برای آن اندیشیده شود تا ایمنی بیشتری در این مسیر فراهم شود.

وی اتصال بلوار امام صادق(ع) پردیسان به جاده اراک را راهکاری مهم برای کنترل ترافیک این مسیر دانست و افزود: برای بهبود عملکرد ترافیکی شبکه حمل‌ونقل شهری و کاهش ترافیک بلوار غدیر و میدان ارتش ضروری است این مسیر بازگشایی‌شده و نیاز است در اولویت استان قرار گیرد.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بااتصال بلوار امام صادق(ع) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معابر منطقه پردیسان به جادۀ قم–اراک، از مسافت لازم برای دسترسی محدوده‌های مسکونی شمال رودخانه به منطقه پردیسان کاسته شده و منجر به سبک‎سازی ترافیک معابر سطح شهر، مخصوصاً در ساعت‌های اوج ترافیک می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: بااتصال بلوار امام صادق(ع) به جاده قم–اراک و برقراری اتصال بین کریدورهای برون‌شهری شاهد کاهش تردد خودروهای سنگین در سطح شهر نیز خواهیم بود که همین امر موجب افزایش ایمنی سفرهای درون‌شهری شده و بسیاری از تصادفات این مسیر را کاهش می‌دهد.

دهناد در پایان یادآور شد: البته امتداد بلوار امام صادق(ع) خارج از محدوده شهری قرار دارد و در حال پیگیری از استانداری قم و اداره کل راه و شهرسازی استان هستیم که هرچه سریع‌تر نسبت به احداث آن اقدام شود و مدیریت شهری قم نیز آمادگی همکاری‌های لازم جهت پیشرفت هرچه سریع‌تر این پروژه را دارد.