لزوم لحاظ نمودن حریم گسل‌های فعال شهر قم در طرح‌‌های توسعه‌ای و جامع شهری
لزوم لحاظ نمودن حریم گسل‌های فعال شهر قم در طرح‌‌های توسعه‌ای و جامع شهری
دهناد با تأکید برافزایش ضریب ایمنی شهر قم گفت: استان قم دارای 11 گسل است و در طرح جامع شهری باید محدوده اثرگذار گسل‌ها بر پهنه‌های شهری مشخص شود و برای ایمنی بافت فرسوده در برابر مخاطرات طبیعی بخصوص زلزله طرح کاملی تدوین و اجرایی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در صد و سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز وفات ام‌البنین (س) اظهار داشت: ۵ دی‌ماه روز ایمنی در برابر زلزله و یادآور حادثه بسیار تلخ شهر بم بوده که باید به آن توجه شود.
وی کشور ایران را جز ۱۰ کشور اول در مخاطرات طبیعی اعلام کرد و افزود: حفظ ایمنی یکی از مسائل مهمی است که در مدیریت شهری باید به‌صورت جدی به آن پرداخته شود و در همه حوزه‌ها به‌صورت ویژه به آن نگاه کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم، شهر قم را با دارا بودن ۱۱ گسل نیازمند رعایت ضوابط ایمنی در زلزله دانست و گفت: تعدادی از این گسل‌ها در محدوده شهری بوده و باید در طرح جامع شهری نسبت به آن توجه بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: در طرح جامع شهری باید محدوده گسل‌ها مشخص شود و برای ایمنی بافت فرسوده طرح کاملی تدوین و اجرایی شود.
دهناد در پایان یادآور شد: حفظ و افزایش ضریب ایمنی شهر مهم‌ترین وظیفه مدیریت شهری بوده که در کمیسیون عمران تلاش می‌کنیم نسبت به این مهم توجه لازم را داشته باشیم.
انتهای پیام/