لزوم تأمین سرانه کاربری‌های اساسی در تنظیم توافقنامه‌ها
لزوم تأمین سرانه کاربری‌های اساسی در تنظیم توافقنامه‌ها
امرالهی با تأکید بر رعایت حقوق مردم و شهرداری در تنظیم توافقنامه‌ها گفت: بهترین توافق، توافقی است که علاوه بر تأمین سرانه‌های اساسی، شهرداری نخواهد غرامتی پرداخت کرده و زمینی را تملک کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح اله امرالهی در صد و سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، با تشریح شرایط تنظیم توافقنامه‌های فی‌مابین شهرداری و شهروندان اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در تنظیم توافقنامه‌ها رعایت حقوق و منافع مردم و شهرداری است.
وی با یادآوری اهداف ماده ۱۰۱ افزود: در ماده ۱۰۱ الزامی برای گرفتن زمین برای شهرداری در نظر گرفته نشده و تنها باید سرانه‌ کاربری‌های اساسی مانند فضای سبز، خدمات آموزشی و ورزشی تأمین شود و شهرداری باید موارد دیگر را خودش تأمین کند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: بهترین توافق، توافقی است که علاوه بر تأمین سرانه‌های اساسی شهرداری نخواهد غرامتی پرداخت کرده و زمینی را تملک کند.
وی ادامه داد: ما مجبوریم برای تأمین سرانه کاربری‌های اساسی زمین تملک کنیم درحالی‌که در این توافق‌ها دیگر نیازی به تملک زمین نبوده و بازگشایی مسیر برای شهرداری بدون هزینه تمام می‌شود.
امرالهی یادآور شد: در توافقنامه‌ای که در خیابان فردوسی انجام شد، ۱۰ هزار متر شارع بدون ریالی هزینه برای شهرداری تأمین و این رینگ بازگشایی شد.
وی در پایان بیان کرد: باید توافق به‌گونه‌ای تنظیم شود که مردم اشتیاق برای همکاری با شهرداری داشته باشند و روند توافق طولانی و فرسایشی نشود.
انتهای پیام/