توسعه پایدار با رفع موانع رسیدن به شهر هوشمند محقق می شود
توسعه پایدار با رفع موانع رسیدن به شهر هوشمند محقق می شود
ملایی با اشاره به توسعه پایدار بر پایه توسعه فناوری و حرکت به سمت شهر هوشمند، گفت: شهرداری قم برای رسیدن به شرایط مطلوب نیاز به ایجاد زیرساخت مناسب است و حرکت توسعه ای در این زمینه باید با قدرت و برنامه مدون تری در راس امور قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مصطفی ملایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ قم در خصوص نقش فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی روزمره با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند که ما باید در حوزه هوشمند سازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات جزء ده قدرت برتر دنیا باشیم.
وی با استناد به دیدار جمعی از طلاب با حضرت آقا و تأکید ایشان بر استفاده از هوشمند‌سازی در حوزه تبلیغات و مدیریت رفتاری افزود: هوشمند سازی نیاز کشور است، بنابراین در سطوح عالی کشور اراده برای رسیدن به این رهنمون وجود دارد.
ملایی تصریح کرد : در حوزه کاری شهرداری، ایجاد شهر هوشمند باهدف کاهش هزینه‌های مدیریت شهری و همچنین کاهش هزینه‌های شهروندان باید اجرا شود و در دستور کار قرارگرفته است و از مصادیق کاهش هزینه‌ها می‌توان به هزینه‌های رفت آمد، نظارت، ارتباط شهروند با شهرداری برای طی کردن سیر اداری اشاره کرد.
وی در خصوص میزان موفقیت شهرداری قم در حوزه هوشمند سازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری قم تصریح کرد : مدیران و افراد متخصص در این حیطه در شهرداری قم افرادی مسلط و باانگیزه‌ای هستند و در رده عملیات نیروهای بسیار خوبی داریم و پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم اما با وضع مطلوب خیلی فاصله‌داریم.
ملایی ادامه داد: از جهت کلان هنوز نواقصی وجود دارد که شامل برنامه‌ریزی، بودجه و سیاست‌گذاری است که باید جایگاه ویژه‌ای برای آن تعریف شود تا به وضع مطلوب برسیم و نیاز به تأمین زیرساخت‌های لازم است با همه این وجود سامانه قم‌یار توانسته بخشی از نیاز شهروندان را تأمین کند.
وی در پایان در خصوص نقش شورای شهر در حیطه سیاست‌گذاری در باب موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت : متأسفانه به دلیل پاره مشکلات، شورای شهر نتوانسته است دراین‌خصوص به رسالت خود به نحو احسن عمل کند اما تلاش هستیم این فاصله را تا رسیدن به شرایط مطلوب به کمک شهرداری در کمترین زمان رفع کنیم.
انتهای پیام/