تصویب افزایش ۳۸ درصدی تعرفه بهای خدمات در سال ۱۴۰۳
تصویب افزایش ۳۸ درصدی تعرفه بهای خدمات در سال ۱۴۰۳
اخوان با تأکید بر رعایت حال مردم در تعیین عوارض و کمک به رونق ساخت‌وساز در قم گفت: باوجود اجازه وزارت کشور شورا و شهرداری بر رعایت حال شهروندان تأکید داشته و امید داریم با این عدد شاهد رونق ساخت‌وساز باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان در حاشیه صد و پانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد اظهار داشت: دستورالعمل بهای خدمات و عوارض توسط وزارت کشور ابلاغ‌شده و بر اساس قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و نسبت به دستورالعمل سال قبل نقاط قوت و ضعف احصا شده و تلاش شده مشکلات حل شود.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر مقدس قم بیان کرد: در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم نیز موارد نیاز به اصلاح بررسی شد و نهایتاً خروجی کمیسیون نسبت به پیشنهاد شهرداری نهایی شده است.
وی با تأکید بر تسهیلگری در تعیین بهای خدمات و عوارض خاطرنشان کرد: بندهای تعرفه بهای خدمات و عوارض به‌گونه‌ای تدوین‌شده که از تفاسیر مختلف در مناطق جلوگیری شود و در جهت رفاه حال شهروندان باشد.
اخوان یادآور شد: طبق دستورالعمل وزارت کشور و بر اساس ماده ۶۴ افزایش بهای خدمات و عوارض باید سالانه ۲ درصد باشد که طی بازه زمانی ۱۰ ساله به نرخ واقعی نزدیک شود.
وی به اجازه وزارت کشور برافزایش نرخ بهای خدمات و عوارض بر اساس تورم نیز اشاره کرد و گفت: باوجود اجازه وزارت کشور شورا و شهرداری بر رعایت حال شهروندان تأکید داشته و امید داریم با این عدد شاهد رونق ساخت‌وساز باشیم.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم بر کسر بودجه حاصل این به‌روز نبودن نرخ بهای خدمات توجه کرد و افزود: این کسری بودجه را می‌توانیم در بخش‌های دیگر جبران کنیم اما نمی‌خواهیم به مردم فشار آورده شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نرخ بهای خدمات و عوارض در شهر قم نسبت به سایر کلان‌شهرها بسیار پایین بوده و ما نمی‌توانیم این نرخ را یک سال همسان‌سازی کنیم.
انتهای پیام/