قم نیازمند بودجه‌های ملی برای توسعه زیرساخت است/هزینه روزانه ۲۵ میلیارد ریالی نگهداری شهر
قم نیازمند بودجه‌های ملی برای توسعه زیرساخت است/هزینه روزانه ۲۵ میلیارد ریالی نگهداری شهر
اخوان با اشاره به اینکه قم نیازمند بودجه‌های ملی برای توسعه زیرساخت است، گفت: در حال حاضر همه بودجه شهرداری قم از محل دریافت عوارض شهری تأمین می‌شود و به‌واسطه جایگاه ملی این شهر نیاز است تا بودجه‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌ها از سوی دولت پیش‌بینی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس مجید اخوان در نشست پاسخگویی مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قم به مطالبات مردم منطقه ۳ قم که در مسجد قبا برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر به‌عنوان نمایندگان مردم هستند و ما وظیفه داریم در تعیین بودجه مشارکت کرده و بر این روند نظارت کامل داشته باشیم.

اخوان ضروری خواندن فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای زائران و مسافران در قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: شهر قم کلان‌شهری است که به دلیل زائرپذیر بودن آن به‌واسطه وجود حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) و مسجد مقدس جمکران سالانه میلیون‌ها نفر در مناسبت‌های مختلف به این شهر سفر می‌کنند که نیاز است امکانات لازم برای میزبانی مطلوب از این زائران پیش‌بینی شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: در حال حاضر همه بودجه شهرداری قم از محل دریافت عوارض شهری تأمین می‌شود و به‌واسطه جایگاه ملی این شهر نیاز است تا بودجه‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌ها از سوی دولت پیش‌بینی شود.

وی هزینه نگهداری قم در سال را هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در قم روزانه ۲ و نیم میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله و فضای شهری و رفت‌وروب هزینه می‌شود که رقم قابل‌توجهی است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: رویکرد شورای اسلامی شهر قم در این دوره به حداقل رساندن بودجه و هزینه‌های جاری و افزایش بودجه عمرانی بوده و تلاش شده تا با استفاده بهینه از منابع و صرفه‌جویی لازم، اقدامات در حوزه زیرساختی شهر قم افزایش یابد.