به دنبال تحقق تهاتر نفتی، جهت راه اندازی سیستم سیگنالینگ مترو قم می باشیم
به دنبال تحقق تهاتر نفتی، جهت راه اندازی سیستم سیگنالینگ مترو قم می باشیم
دهناد خرید سیستم سیگنالینگ برای راه‌اندازی خط ‌A مترو قم را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال پیگیری برای استفاده از طرح تهاتر نفت برای خرید سیستم سیگنالینگ هستیم و امیدواریم با پیگیری های انجام شده این ظرفیت برای شهر مقدس قم فراهم گردد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در صد و شانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین الدین برگزار شد، گزارشی از بررسی شورا در خصوص خرید سیستم سیگنالینگ برای خط ‌A مترو قم ارائه داد و اظهار داشت: این لایحه در پنج محور و در ۱۲۰ ساعت موردبررسی قرارگرفته است.
وی خرید و اجرای سیستم سیگنالین برای خط‌A مترو را لازم دانست و افزود: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده برای راه اندازه خط ‌A مترو نیاز به اجرای این سیستم بوده و خرید آن قطعی است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: این سیستم در تشخیص حضور قطار در مکان های مختلف و اعلام زمان و مکان قطار استفاده‌شده و به صورت تجهیزات آن‌برد و در چهار محور در واگن نصب می‌شود.
وی نحو تامین منابع مالی این پروژه را نیز مورد توجه قرارداد و بیان کرد: امکان استفاده از طرح تهاتر نفتی در تامین منابع مالی این سیستم مطرح است که در حالی پیگیری برای استفاده از این فرصت هستیم و مکاتبات لازم انجام‌شده است، البته زمان استفاده از این طرح تا برج ۵ بوده اما در حال رایزنی برای بهرهمندی از این فرصت هستیم.
دهناد مبلغ موردنیاز برای تامین سیستم سیگنالین خط‌A مترو را عددی بالغ‌بر ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: عدد اولیه ۷۱۶ میلیارد تومان بود که با توجه به مکاتباتی که انجام شد عدد نهایی خرید سیستم سیگنالینگ به ۵۵۰ میلیارد تومان رسید.
انتهای پیام/