لزوم تعریف منابع درآمدی پایدار برای شهرداری
لزوم تعریف منابع درآمدی پایدار برای شهرداری
اخوان با اشاره به لزوم تعریف منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها، گفت: عطف به درآمدهای نقدی و قطعی پایین شهرداری ها و ناظر به آن تعریف خدمات و پروژه ها، نیاز امروز مدیریت شهری تعریف منابع پایدار است تا با توسعه پروژه ها، بتوانیم فشار اقتصادی بر مردم وارد ننمائیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان در صد و شانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین الدین برگزار شد، رشد بودجه سال ۱۴۰۳ را نسبت به سال ۱۴۰۲ خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بودجه سال ۱۴۰۳ با پیوست‌ها و ضمائم ارائه‌شده و نسبت به سالهای گذشته کامل‌تر است.
وی عدد ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۳ را موردبررسی قرارداد و افزود: مردم باید بدانند از ۱۵ هزار میلیارد تومان تنها ۵ هزار میلیارد آن نقد بوده که میتواند پروژه تعریف کند و بخشی از بودجه مربوط به اوراق مشارکت و سرمایه‌گذاری است که نمی‌توانیم در هر بخشی هزینه کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان نیز هزینه جاری شهرداری در یک سال است که این عدد نیز نمی‌تواند در قالب پروژه و خدمت تعریف شود.
وی در ادامه تاکید کرد: ما باید از درآمد به هزینه برسیم در حالی که این روند تا امروز برعکس بوده و نیاز داریم منابع درآمدی پایداری را برای شهر تعریف کرده تابتوانیم فشار را از مردم کم کنیم.
اخوان در پایان نزدیکی عدد تفریق بودجه و اصلاحیه را از تصویب ابتدایی بودجه یکی از نکات مثبت در شهرداری قم دانست و بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت بودجه شهرداری قم این است که تا پایان بررسی های قانونی بودجه در سه مرحله تفریق، اصلاحیه و تصویب عددها باهم فاصله زیادی ندارد.
انتهای پیام/