لزوم توجه به نام صحابه پیامبر(ص) در نام‌گذاری معابر شهر عش آل محمد(ص)
لزوم توجه به نام صحابه پیامبر(ص) در نام‌گذاری معابر شهر عش آل محمد(ص)
مسگری خواستار توجه ویژه به نام صحابه پیامبر(ص) در نام‌گذاری معابر شهر مقدس قم شد و گفت: نام‌گذاری بخشی از بلوار عمار یاسر به نام جعفر بن ابیطالب فرمانده اول پیامبر(ص) در جنگ موته، علاوه بر مطالبه مردم، احترام به صحابه پیامبر(ص) است که باید در قم به آن توجه بیشتری شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری در صد و شانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم که در ساختمان شهید زین الدین برگزار شد، در زمان بررسی لایحه نام‌گذاری ۲۵ معبر جدید به نام شهدا اظهار داشت: امروز نام‌گذاری معابر باید بر اساس دستورالعملی مکتوب انجام شد.
وی خواستار نام‌گذاری بخشی از بلوار عمار یاسر به نام جعفر بن ابیطالب(ع) شد و افزود: با توجه به کنگره‌ای که برای حضرت جعفر بن ابیطالب(ع) در اسفندماه در قم برگزار می‌شود و دیداری که دبیرخانه کنگره با مقام معظم رهبری داشته و رهبری بر مظلومیت این شخصیت بزرگ تاریخی تاکید داشتند، بهتر است این نام‌گذاری انجام شود.
عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم تصریح کرد: متاسفانه بخشی از نام‌گذاری معابر قم بر اساس متراژ خیابان انجام‌شده مانند ۲۰ متری عمار یاسر، ۴۵ متری عمار یاسر، بر این اساس بهتر است این بخش از خیابان عمار یاسر که در امتداد خیابان ۷۲ تن، تقاطع مقداد، بلوارعمار یاسر است به نام این صحابه پیامبر نام‌گذاری شود.
وی ادامه داد: در خیابان‌های مکه ما شاهد نام بسیاری از صحابه پیامبر هستیم و حق امیرالمومنین(ع) است که نام برادرش را بر یکی از خیابان‌های شهر قم گذاشته و این شخصیت بزرگ تاریخی را تکریم کنیم.
مسگری نام‌گذاری امتداد خیابان معلم را نیز مورد بررسی قرار داد وگفت: بعد از بلوار پیامبر خیابان معلم منقطع می‌شود و با توجه مراکز علمیه که در این بخش از خیابان است نام‌گذاری این معبر به نام آیت الله مصباح انتخابی درست و به جا است.
وی در پایان یادآور شد: نام‌گذاری بخشی از خیابان عمار یاسر به نام جعفر بن ابیطالب(ع) یکی از مطالبات مردم وهیئات مذهبی است که باید به این مطالبه توجه کنیم.
انتهای پیام/