پروژه بلوار عمار یاسر سازمان فضایی وکالبدی شهر قم را تکمیل می کند
پروژه بلوار عمار یاسر سازمان فضایی وکالبدی شهر قم را تکمیل می کند
امرالهی با اشاره به مراحل پایانی پروژه بلوار عمار یاسر اظهار داشت: پروژه بلوار عمار یاسر در کوتاه مدت فقط با هدف کارکرد دسترسی برای شهروندان و زائران دیده می‌شود ولی در میان مدت و بلند مدت نقش‌های دوم و سوم به ترتیب محقق می‌شود و سازمان فضایی و کالبدی شهر تکمیل و بهبود خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح الله امرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بلوار عمار یاسر مهمترین پروژه ترکیبی شهری با اهداف سه گانه است و توسعه و بازگشایی ادامه بلوار عماریاسر تا میدان سپاه در بلوار جمهوری اسلامی، مهمترین ستون فقرات ترافیکی شهر قم را تکمیل می‌کند و مناطق ۱ و ۷ و ۴ شهر قم را به هم پیوند می‌دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به دو سطح بودن این محور، ترافیک عبوری از ترافیک جمع کننده جدا می‌کند و مشکل ایجاد لبه شهری و قطع پیوند بافت‌های اجتماعی در هسته مرکزی به دلیل کاهش سرعت؛ تقلیل می‌یابد و با توجه به عبور از محدوده بافت فرسوده شهر قم یک نیروی قوی در جهت بازآفرینی و بهسازی هسته مرکزی شهر قم وارد می‌کند.

وی گفت: دومین هدف پروژه عمار یاسر نیرو محرک توسعه شهری در جهت بازآفرینی هسته مرکزی شهر قم و سومین هدف بحث عملکرد شهری است که با توجه به نزدیکی به حرم مطهر قطعاً عملکردهای خدماتی، اقامتی و فرهنگی شهر با بازگشایی این محور و بهبود دسترسی و بازسازی املاک فرسوده و در نهایت پالایش عملکرد مسکونی به کارکردهای خدماتی، اقامتی، فرهنگی تکمیل می‌شود.

امرالهی بیان کرد: پروژه بلوار عمار یاسر در کوتاه مدت فقط با هدف کارکرد دسترسی برای شهروندان و زائران دیده می‌شود ولی در میان مدت و بلند مدت نقش‌های دوم و سوم به ترتیب محقق می‌شود و سازمان فضایی و کالبدی شهر تکمیل و بهبود خواهد یافت.