چاره ای جز ساماندهی ضایعاتی ها در قم وجود ندارد
چاره ای جز ساماندهی ضایعاتی ها در قم وجود ندارد
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم با غیرقابل قبول دانستن وضعیت فعلی فعالیت جمع کنندگان ضایعات در قم گفت: چاره جز ساماندهی و نظام مند کردن جمع آوری پسماندها دراین شهر وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه روند فعلی جمع آوری پسماندهای شهری توسط ضایعاتی ها مورد قبول نیست افزود: تاکید شورای اسلامی شهر ایجاد چارچوب برای جمع آوری ضایعات در سطح شهر می باشد.

سبحانی ثابت با اشاره به تجمع اعتراضی ضایعاتی های قم در روزهای گذشته ادامه داد: با فعالان جمع آوری ضایعات جلسات مختلف برگزار و به آنها نیز اعلام کرده ایم که ادامه روند فعلی جمع آوری ضایعات مورد قبول شورای اسلامی شهر نیست و باید خود را با قوانین همسو کنند.

وی فعالیت ضایعاتی های قم را بدون مجوز و نحوه فعالیت آنها را بر خلاف تمام معیارهای بهداشتی دانست و افزود: بر اساس اطلاعات جدید بخشی از ناامنی ها و سرقت های شهر در قالب ضایعاتی ها رقم می خورد که ساماندهی فعالان این حوزه را بیش از پیش ضروری کرده است.

سبحانی ادامه داد: بر اساس اطلاعات بدست آمده از مراجع انتظامی، بسیاری از اموال مسروقه در انبارهای دپوی ضایعاتی ها پیدا شده به گونه ای که پلیس اعلام کرده است با ردگیری اموال مسروقه ۷۴۰ محل دپوی ضایعات را شناسایی کرده است.

وی افزود: این در حالی است که پیش از این تصور می کردیم تنها حدود ۱۰۰ مرکز دپوی ضایعات در این شهر وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه فعالان جمع آوری ضایعات در این شهر حاضر به فعالیت در چارچوب قانونی ایجاد شده توسط سازمان پسماند شهرداری نیستند ادامه داد: چارچوب جمع آوری پسماند و ضایعات سازمان پسماند شهرداری از طریق پیمانکار تعیین شده است که باید این چارچوب قانونی مورد تاکید باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم، حرکت به سمت فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا را از جمله اولویت های این شورا دانست و گفت: با ادامه روند فعلی افزایش جمعیت، گنجایش سایت البرز شهرداری قم دیر یا زود تکمیل می شود که باید از امروز به سمت فرهنگ سازی تفکیک زباله و بازیافت این زباله ها بود.

  • منبع خبر : قم نیوز