لزوم نرخ‌گذاری منطقی و عادلانه در تعرفه عوارض و بهای خدمات
لزوم نرخ‌گذاری منطقی و عادلانه در تعرفه عوارض و بهای خدمات
امرالهی با تأکید بر نرخ‌گذاری منطقی و عادلانه در تعرفه عوارض و بهای خدمات در تمام مناطق و سازمان‌ها گفت: عدد مشخص‌شده در تعرفه عوارض و بهای خدمات قائم به شخص است و بعضی از سازمان‌ها در آینده‌ای نزدیک دچار مشکل خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح اله امرالهی در صد و هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد با تأکید بر رعایت عادلانه افزایش تعرفه عوارض و بهای خدمات در همه مناطق اظهار داشت: نباید عدد تعرفه عوارض و بهای خدمات به‌گونه‌ای باشد که شاهد به هم خوردن توازن بین مناطق باشیم.
وی در نظر نگرفتن قیمت منطقه‌ای در تعیین تعرفه عوارض و بهای خدمات را موردتوجه قرارداد و افزود: در نظر نگرفتن قیمت منطقه‌ای در تعرفه عوارض باعث شده بافت فرسوده احیا نشود و باید تمام مسائل حواشی را نیز موردتوجه قرار دهیم.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: کاملاً مشخص است عدد مشخص‌شده در تعرفه عوارض و بهای خدمات قائم به شخص بوده و از ضابطه مشخصی پیروی نمی‌کند و یک مدیر نگاه حمایتی دارد و مدیر دیگر فاقد این ملاحظه است.
وی افزایش بهای خدمات در حوزه پسماند را غیرمنطقی دانست و بیان کرد: این نوع نرخ‌گذاری باعث می‌شود زباله‌ها به شقوق مختلف دفع شود و مشکلات زیادی را برای محیط‌زیست شهر و مردم ایجاد کند.
امرالهی افزایش قیمت بهای خدمات در پسماندهای پزشکی و عفونی را نیز موردتوجه قرارداد و افزود: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این افزایش قیمت را از مردم مطالبه خواهند کرد و هزینه درمان شهروندان افزایش خواهد داشت و این با نگاه حمایتی مدیریت شهری درست نیست.
وی ادامه داد: ما در سال‌های قبل از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع وجهی برای پسماند دریافت نمی‌کردیم اما عددهای مشخص‌شده باعث می‌شود مشکلاتی را برای شهر ایجاد خواهد کرد و باید نسبت به صنایع نیز نگاه حمایتی داشته باشیم.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم به افزایش کم‌بهای خدمات در سازمان اتوبوسرانی نیز اشاره کرد و گفت: بهای خدمات ما ۲۵ درصد افزایش داشته درحالی‌که لوازم‌یدکی اتوبوس‌ها ۷۰ درصد گران شده و این عدم تناسب باعث می‌شود تا دو سال آینده نتوانیم ناوگان اتوبوسرانی را مدیریت کنیم.
وی در پایان تأکید کرد: در کنار نگاه حمایتی از مردم باید قیمت‌ها واقعی باشد و نباید به‌گونه‌ای نرخ‌گذاری کنیم که سازمان بعد از دو سال ورشکسته شود.
انتهای پیام/