نگاه حمایتی مدیریت شهری در حمل‌ونقل عمومی
نگاه حمایتی مدیریت شهری در حمل‌ونقل عمومی
دهناد با تأکید بر نگاه حمایتی مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل عمومی گفت: نرخ کرایه جابه‌جایی هر مسافر در هر مسیر در سال 1403 عددی معادل 7200 تومان برآورد شده که سهم شهروندان جهت پرداخت تنها 2700 تومان است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در صد و هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد به افزایش بهای خدمات در سازمان اتوبوسرانی اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه مدیریت شهری به سازمان اتوبوسرانی نگاهی حمایتی است.
وی از افزایش بهای ۲۵ درصدی در نرخ کرایه اتوبوس‌ها خبر داد و افزود: باوجود اجازه افزایش بهای خدمات تا سقف ۴۵ درصد از طرف وزارت کشور مدیریت شهری در قم بهای خدمات در ناوگان اتوبوسرانی را تنها ۲۵ درصد افزایش داده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم تصریح کرد: نرخ کرایه غیر نقدی اتوبوس‌ها که از طریق قم کارت و کارت بلیت پرداخت می‌شود از عدد ۲۱۰۰ به ۲۷۰۰ افزایش پیدا می‌کند و کرایه نقدی از ۴ هزار تومان به ۵ هزارتومان خواهد رسید.
وی افزایش کرایه رینگ گردشی منطقه پردیسان را ۱۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: اتوبوس های رینگ پیرامون حرم مطهر و خودروهای برقی در سال آینده نیز رایگان خواهد بود زیرا بیشترین مسافران این مسیر زائران و مسافرانی هستند که کارت بلیت ندارند.
دهناد با تأکید بر نگاه حمایتی مدیریت شهری نسبت به شرکت‌های مرتبط با سازمان اتوبوسرانی گفت: سال ۱۴۰۳ نیز مانند امسال تمام‌بهای خدمات در یک فرمت یکسان و در جدول‌بندی مشخص در سایت شهرداری بارگذاری شده و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
وی بهای تمام‌شده نرخ کرایه هر مسافر را با احتساب سرمایه اتوبوس ۹۷۰۰ تومان دانست و بیان کرد: بدون در نظر گرفتن سرمایه اتوبوس نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در یک مسیر ۷۲۰۰ تومان است که سهم شهروندان ۲۷۰۰ خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم در ادامه به نرخ‌گذاری در بهای خدمات سازمان پایانه‌های مسافربری نیز اشاره کرد و گفت: حفظ نظم و استفاده عموم از پایانه و پارکینگ‌ها برای مدیریت شهری از کسب درآمد مهم‌تر است و تنها درآمد سازمان از ۵ درصد بهای بلیت مسافران تأمین می‌شود.
وی در پایان نرخ پارکینگ‌ها در سال آینده را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: در سال آینده چند معبر اصلی شهر مجهز به پارکومتر خواهد شد که در نیم ساعت ابتدای پارک رایگان خواهد بود.
انتهای پیام/