لزوم اعمال تخفیف ویژه در بهای خدمات پسماند به درمانگاه‌های خیریه
لزوم اعمال تخفیف ویژه در بهای خدمات پسماند به درمانگاه‌های خیریه
مسگری با تأکید بر لزوم اعمال تخفیف ویژه در بهای خدمات پسماند به درمانگاه‌های خیریه گفت: نباید افزایش بهای خدمات در حوزه پسماند باعث قانون‌شکنی و ورود پسماند پزشکی و عفونی به پسماند عادی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری در صد و هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد با تأکید بر نرخ‌گذاری عادلانه در بهای خدمات حوزه پسماند اظهار داشت: نباید نرخ گذرای به‌گونه‌ای باشد که مشکلاتی برای بهداشت عمومی ایجاد کند.
وی یادآور شد: درصورتی‌که نرخ بهای جمع‌آوری پسماند عددی غیرمعقول باشد باعث می‌شود مراکز درمانی پسماند پزشکی و عفونی خود را به‌عنوان پسماند عادی تحویل دهند و با توجه حیوان گردی باعث شیوع بیماری و عفونت در شهر می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم بیشترین پسماند پزشکی را مربوط به درمانگاه‌های خیریه دانست و بیان کرد: درمانگاه‌های خیریه جراحی ندارند و چون قشر متوسط از این مراکز استفاده می‌کنند باید تخفیف ویژه برای آن‌ها در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت اعمال اعداد پیشنهادی سازمان مدیریت پسماند، سازمان باید بعد از گذشت چند ماه گزارشی از میزان تناژ پسماند ارائه دهد زیرا به نظر می‌رسد با کاهش تناژ پسماند پزشکی و عفونی مواجه خواهیم شد و این به معنای ورود پسماندهای عفونی به پسماندهای عادی است.
مسگری در پایان تأکید کرد: باید افزایش بهای خدمات به‌گونه‌ای باشد که با قانون‌شکنی به‌خصوص در حوزه پسماند مواجه نشویم.
انتهای پیام/