نقش اساسی قم در شکل گیری انقلاب اسلامی / انقلاب اسلامی نقش جهانی به شهر قم اعطا کرد
نقش اساسی قم در شکل گیری انقلاب اسلامی / انقلاب اسلامی نقش جهانی به شهر قم اعطا کرد
امرالهی با اشاره به نقش اساسی شهر قم در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: شهر قم در 45 سال گذشته از جنبه کالبدی و جمعیتی تغییرات زیادی داشته و با همت ظرفیت‌های بومی و به برکت انقلاب اسلامی نقش جهانی در حوزه‌های مختلف پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح اله امرالهی سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به وجوه بین المللی انقلاب اسلامی در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: پرداختن به دستاوردهای بین المللی و عدم تبیین دستاوردهای ملی و محلی جفای به مردم و انقلاب است.

وی افزود: شهر قم در ۴۵ سال گذشته از جنبه کالبدی و جمعیتی بیش از هشت برابر افزایش یافته است و در کنار این رشد کمیتی، ظرفیت‌های کیفی شهر قم نیز به همت کارشناسان بومی افزایش یافته است.

امرالهی تبیین عملکردها را ناظر به به تاکیدات رهبر معظم انقلاب وظیفه همه مسئولین برشمرد و گفت: در دو دهه اخیر بیش از ۲۵ تقاطع غیر همسطح و پل بزرگ در شهر قم توسط مهندسان و نیروهای فنی بومی ساخته شده است.

وی ادامه داد: احداث بیش از ۵۰۰ بوستان در شهر قم که شهری کویری می‌باشد در سه سطح محلی، منطقه‌ای و شهری و رتبه سومین شهر در میان ۱۵۰۰ شهر کشور از نظر سرانه فضای سبز شهری یکی از درخشان ترین اقدامات ارتقا کیفیت محیط شهری می‌باشد.

امرالهی با اشاره به نقش شوراها و اهمیت مردم باوری در نظام جمهوری اسلامی گفت: توسعه فضاهای مذهبی-فرهنگی، اعم از مساجد و حسینیه‌ها که با همت مردم و خیرین، شهرداری قم و با مصوبات شورای اسلامی شهر قم از ظرفیت‌های تجاری، فرهنگی و آموزشی برخوردار شده‌اند، باعث درآمدزایی این مراکز شده و با خود گردان شدن این مراکز برون داد این مراکز فرهنگی اثرگذارتر شده است.

وی توسعه فضاهای ورزشی-تفرجی در جهت خدمت به مردم را در ۵ سال گذشته مورد توجه قرار داد و گفت: احداث ۷ ورزشگاه سرپوشیده ورزشی در مناطق مختلف شهرداری قم، مشارکت در باغ موزه دفاع مقدس، ساخت و راه اندازی باغ پرندگان، ساخت شهربازی‌ها در بوستان‌های سطح شهر و راه اندازی، تله سیژ، سورتمه، پارک آبی، مجموعه‌های تفرجی کوهستانی ۷۰۰ هکتاری پیرامون کوه خضر تا کوه دوبرادران، …. از جمله پروژه‌های انجام شده می‌باشد.

امرالهی خدمت به مردم را اولویت اول مدیریت شهری ناظر به پروژه‌های انجام شده دانست و گفت: در ۵ سال گذشته و بصورت ویژه، ۱۵ خیابان اصلی شهر همچون بلوارهای مرجعیت، دوسطحه عماریاسر، فردوسی، دوسطحه جمهوری اسلامی، شهید صادقی و … با صرف هزینه‌های تملکی بیش از چند هزار میلیارد تومان و پروژه مترو همچون سایر کلانشهرها در شهر قم در حال احداث و بخشی از آن آماده بهره برداری می‌باشد.

وی همه این خدمات را به برکت تشکیل نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: حاکمیت اسلامی به مشارکت مردم در تصمیم گیری ها و خلق مدیریت‌های نظارت پذیر و مردم محور باور دارد و ثمره حضور مردم است که این موفقیت‌ها در طی چهار دهه علی رغم وجود انواع تحریم‌ها و تهدیدات بیرونی رقم خورده است.