احراز اعتبار قانونی حکم شهردار قم تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳
احراز اعتبار قانونی حکم شهردار قم تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳
محرری با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص اتمام ماموریت شهردار قم گفت: شورای شهر قم تابع محض قانون است و مأموریت دکتر سقائیان نژاد از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان تا دهم تیرماه ۱۴۰۳ معتبر بوده و اعتبار قانونی این مأموریت محرز است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در صد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، اظهار داشت: شهردار قم عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان است و بر اساس قوانین موجود، پس از بازنشستگی طی سه نوبت یعنی سه سال متوالی با تصویب هیئت‌امنای دانشگاه، امکان تمدید بازنشستگی وی وجود دارد.
وی با اشاره به ایراداتی که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نسبت به تمدید حکم شهردار قم وارد کرده‌اند، افزود: ازنظر ما تا ۱۱ تیر ۱۴۰۳ حکم شهرداری سقائیان نژاد هیچ مشکل قانونی ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در صورت تصویب حکم جدید از سوی هیئت‌امنای دانشگاه اصفهان، سید مرتضی سقائیان نژاد می‌تواند تا سال ۱۴۰۴ نیز سکان‌دار شهرداری قم باشد.
محرری با بیان اینکه برخی اعضای شورای شهر قم معتقدند که ادامه مأموریت شهردار قم تا پایان سال دارای اشکال قانونی است، گفت: حکم مأموریت تا زمانی که نقض نشده است قابل‌اجرا است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: اگر ایرادی هست باید به‌حکم دانشگاه وارد شود تا مجدد موردبررسی قرار گیرد.
وی در خصوص ایراد برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نسبت به نامه محرمانه‌ای که در این خصوص به وزارت کشور ارسال‌شده است، گفت: من نامه‌ای به وزارت کشور زدم که اختلالی درروند قانونی شهرداری قم به وجود نیاید و درروند اجرایی سال سوم تمدید بازنشستگی شهردار قم، تسریع شود.
وی خود را مدافع حضور شهردار قم تا پایان دوره شورای شهر دانست و گفت: شورای شهر قم تابع محض قانون است و مأموریت شهردار قم از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان تا دهم تیرماه ۱۴۰۳ معتبر است و اعتبار قانونی این مأموریت محرز شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان به احساس تکلیف تعدادی از اعضای شورای شهر قم مبنی بر زمان بازنشستگی شهردار قم اشاره و بیان کرد: مسئله بازنشستگی شهردار را از مراجع مختلف حتی اداره کل بازرسی استان اصفهان پیگیری کرده‌ام و در اداره کل بازرسی اصفهان نیز این مسئله مورد پیگیری‌ قرارگرفته است.
انتهای پیام/