توسعه فضای سبز، عامل رشد نشاط اجتماعی و کنترل آلودگی هوا
توسعه فضای سبز، عامل رشد نشاط اجتماعی و کنترل آلودگی هوا
اخوان با تأکید بر توسعه فضای سبز در اقلیم شهر قم گفت: توسعه فضای سبز یکی از اولویت‌های مدیریت شهری بوده و این مهم در رشد نشاط اجتماعی و کنترل آلودگی هوا و ریزدگردها تأثیر زیادی دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان با اشاره به اهمیت دادن دین اسلام به مباحث محیط‌زیست و منابع طبیعی اظهار داشت: نام‌گذاری هفته‌ای به نام هفته درختکاری تنها یادآوری این مهم به مردم است زیرا تأثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی مردم دارد.
وی توجه به توسعه فضای سبز و کاشت درخت در اقلیم شهر قم را مطرح کرد و افزود: توسعه فضای سبز شهری، جنگلی و در کمربندی در مناطقی مانند شهر قم که دارای اقلیم کویری و خشک است از ضرورت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم توسعه فضای سبز در شهر قم را طی سال‌های گذشته توجه به اهمیت فضای سبز در افزایش کیفیت زندگی مردم قم دانست و بیان کرد: با افزایش فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبز در شهر قم با مدیریت استفاده از منابع آبی و پرهیز از استفاده از آب شرب در افزایش کیفیت و کاهش آلودگی هوا، افزایش نشاط اجتماعی و کنترل ریزگردها تأثیر زیادی دارد.
وی سیاست مدیریت شهری در قم در توسعه فضای سبز را یادآور شد و گفت: تملک باغات و حفظ آن، توسعه بوستان‌ها و نگهداری فضای سبز موجود از مهم‌ترین اولویت‌های شورای اسلامی و شهرداری بوده و هرسال بودجه قابل‌توجه ای به این مهم اختصاص داده می‌شود و در حال حاضر به‌عنوان شهری موفق در این حوزه در کشور مطرح هستیم.
اخوان در پایان با یادآوری دوباره هدف روز درختکاری گفت: روز درختکاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این حوزه در جهت تقویت فرهنگ عمومی و تشویق مردم به حفظ محیط‌زیست تأثیر زیادی داشته و باید با آموزش و تشویق مردم را به مشارکت در این حوزه دعوت کنیم.
انتهای پیام/