مدیریت منابع آب در توسعه فضای سبز دیده شود
مدیریت منابع آب در توسعه فضای سبز دیده شود
صابری با تأکید بر مدیریت منابع آب در توسعه فضای سبز گفت: درختکاری فراتر از یک کار گذرا بوده و باید به یک فرهنگ عمیق تبدیل شود، همچنین مدیریت منابع آب و استفاده از پساب باید در دستور کار قرار گیرد تا در چند سال آینده در حفظ فضای سبز دچار مشکل نشویم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین صابری با اشاره به اهمیت حفظ محیط‌زیست و توسعه فضای سبز اظهار داشت: توجه به درختکاری نه‌تنها در فرهنگ دینی و اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد بلکه در فرهنگ ایرانی نیز به آن توجه شده است.
وی با یادآوری ترویج فرهنگ درختکاری توسط مقام معظم رهبری توجه کرد و افزود: توجه به درختکاری فراتر از یک کار گذرا و نمادین است و باید به یک فرهنگ عمیق اجتماعی تبدیل شود که مردم عهده‌دار توسعه و گسترش آن شوند.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: توجه به این فرهنگ در شهرهایی مانند قم که دارای اقلیم خشک و کمبود منابع مناسب آبی و خاکی است از اهمیت بیشتری برخوردار است و مدیریت شهری باهدف توسعه فضای سبز بخش مهم از بودجه شهرداری را به آن اختصاص داده است.
وی به لزوم دعوت مردم به مشارکت در حفظ محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: توسعه فضای سبز را شهرداری اجرا کرده اما وظیفه حفظ آن بر عهده مردم است و باید با مشارکت فعال‌تری در این حوزه ورود کنند تا بتوانیم برنامه‌های توسعه‌ای را در ابعاد مختلف در شهر اجرا کنیم و شاهد کاهش هزینه‌های نگهداری فضای سبز باشیم.
صابری یادآوری کرد: البته با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز مدیریت منابع آب و استفاده از پساب باید در دستور کار قرار گیرد تا در چند سال آینده در حفظ فضای سبز دچار مشکل نشویم.
انتهای پیام/