لزوم توجه به مطالبه مردم در توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار
لزوم توجه به مطالبه مردم در توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار
طلایی با اشاره به لزوم توجه به مطالبات مردم در مناطق کم برخوردار برای توسعه فضای سبز گفت: توسعه فضای سبز باید با مشارکت مردم انجام شود و در مدیریت منابع آب تدابیری پایدار و مناسب با اقلیم خشک قم اندیشیده شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن طلایی با اشاره به هفته درختکاری اظهار داشت: شهر قم در توسعه فضای سبز در ابتدای راه است و نباید به این سرانه اکتفا کنیم.
وی شهر قم را شهری کویری و نیازمند توسعه فضای سبز شهری و جنگلی دانست و افزود: هنوز بعضی از مناطق ما با کمبود سرانه فضای سبز مواجه بوده و اگر بخواهیم نسبت به استاندارها بسنجیم این مناطق فقر فضای سبز دارد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در چند سال گذشته فضای سبز شهر قم پیشرفت قابل‌توجه‌ای داشته اما هنوز تا شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم و مطالبه مردم در مناطقی مانند ۲ و ۶ به‌حق بوده و باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.
وی سپس به مدیریت آب اشاره کرد و گفت: همان‌طور که توسعه فضای سبز باید در اولویت قرار گیرد مدیریت منابع آب و استفاده از پساب نیز برای شهر قم با توجه به اقلیم خشک آن ضروری و مهم است.
طلایی خواستار مشارکت مردم در حفظ فضای سبز شد و بیان کرد: توسعه فضای سبز با شهرداری است اما نگهداری و حفاظت از آن را باید مردم بر عهده بگیرند و بدانند برای هر متر سرانه فضای سبز چه هزینه هنگفتی شده و چقدر تلاش شده است.
وی در پایان یادآور شد: توسعه فضای سبز کاری است که باید با همکاری و مشارکت مردم انجام شود و مردم را باید بیشتر از تنها حفاظت بلکه در کاشت درختان نیز سهیم کنیم.
انتهای پیام/