همزمانی توسعه فضای سبز قم با رویکرد توجه به صرفه‌جویی منابع آبی
همزمانی توسعه فضای سبز قم با رویکرد توجه به صرفه‌جویی منابع آبی
محرری با تأکید بر اینکه این توسعه فضای سبز در شرایطی رقم خورده که در منابع آبی نهایت صرفه‌جویی انجام‌شده است، گفت: با استفاده از روش‌های آبیاری نوین و کشت گونه‌های مناسب، در این مسیر عملکرد موفقی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در حاشیه آئین کاشت نهال با حضور مدیران استانی و شهری، کارمندان سپاه، بسیج و نیروهای هلال‌احمر که در بوستان جنگلی مرجعیت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از آرزوهای دیرینه مردم شریف قم و‌ مطالبات از مدیران شهری توسعه فضای سبز و افزایش سرانه نسبت به سطح کشور بود.

وی با اشاره به اینکه همیشه قم به‌عنوان یک شهر خشک شناخته می‌شد، مطرح کرد: مردم قم همواره دغدغه داشتند که این شهر ازنظر آب‌وهوا شرایط مساعدی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مدیریت شهری طی دهه گذشته اهتمام ویژه‌ای به توسعه فضای سبز داشته است، عنوان کرد: با همت و تلاش ویژه، این توسعه با آهنگ مطلوبی انجام شد تا جایی که امروز شهر قم به رتبه سوم سرانه فضای سبز در کشور رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه این توسعه در شرایطی رقم خورده که در منابع آبی نهایت صرفه‌جویی انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: با استفاده از روش‌های آبیاری نوین و کشت گونه‌های مناسب، در این مسیر عملکرد موفقی صورت گرفته است.

محرری با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست بر نگهداری مردم از این درخت‌ها تأکید دارد، تصریح کرد: باتوجه به هزینه‌های توسعه، مردم باید در حفظ و نگهداری از بوستان‌های شهری و فضای سبز مراقبت بیش‌تری داشته باشند.