۸۰ درصد برنامه‌های فرهنگی باید مختص دختران باشد
۸۰ درصد برنامه‌های فرهنگی باید مختص دختران باشد
ملایی با تأکید بر برنامه‌ریزی فرهنگی برای کودکان و نوجوانان گفت: باید برنامه‌های فرهنگی برای جامعه هدف کودک و نوجوان تعریف شده و 80 درصد همین برنامه‌ها برای دختران برنامه‌ریزی شود، زیرا امروز دشمن پاک‌دامنی و نجابت دختران ما را نشانه گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در نشست صمیمانه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرجی مسئول ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم بر استفاده از ظرفیت‌های جامعه هنری استان تأکید کرد و اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری از بهره بردن از هنر هنرمندان در ترویج فرهنگ اصل و معرفتی اسلام جذب حداکثری جوانان بوده و باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: باید از ظرفیت هنرمندان در حوزه امربه معروف و نهی ازمنکر بیشتر استفاده کنیم و با کمک رسانه اغناسازی برای فریضه امربه‌معروف را در جامعه انجام دهیم تا شاهد بروز و ظهور هنر تعهدی در جامعه باشیم.
ملایی تشکیل اتاق فکر و اندیشه‌ورز را پیشنهاد داد و افزود: باید اصول و چهارچوب مشخصی برای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در این اتاق اندیشه‌ورز مشخص شود تا بر اساس اصول مشخص برنامه‌ریزی‌شده و حرکت کنند.
وی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی را نیز مطرح کرد و گفت: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه سبک زندگی کار می‌کنند می‌توانیم بسیاری از ارزش‌های دینی و اخلاقی را در جامعه ترویج بدهیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: باید برنامه‌های فرهنگی برای جامعه هدف کودک و نوجوان تعریف شود و ۸۰ درصد همین برنامه‌ها برای دختران برنامه‌ریزی شود زیرا امروز دشمن پاک‌دامنی و نجابت دختران ما را نشانه گرفته است.
وی همچنین با تأکید از بهره بردن از ظرفیت کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و گفت: باید نقاط مشترک این دو سازمان مشخص شود تا بتوانند باقوت بیشتری برای نوجوانان کار کنند.
ملایی در پایان خاطرنشان کرد: شهر قم اماالقراء جهان تشیعِ بوده و باید مسائل فرهنگی در این شهر با جدیدت دنبال شود و مدیریت شهری اعم از شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورا آمادگی همکاری کامل با این ستاد را دارد.
لازم به ذکر است این نشست به‌منظور هم‌فکری و رفع مشکلات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان با مدیریت شهری برگزار شد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرجی گزارش کاملی از عملکرد این ستاد ارائه داده و خواستار تأمین ساختمان برای ساماندهی بهتر برنامه‌های ستاد شد.
انتهای پیام/