لزوم حضور اهالی رسانه و هنرمندان در جهاد تبیین و مقابله با دشمن
لزوم حضور اهالی رسانه و هنرمندان در جهاد تبیین و مقابله با دشمن
ملایی با تأکید بر تأثیر رسانه در پیروزی علیه دشمن گفت: حضور فعال رسانه‌ها و هنرمندان در کنار هم می‌تواند شکست دشمن در جنگ نرمی که علیه فرهنگ اسلامی و نسل جوان برپا کرده است را فراهم کند

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نشست صمیمی و ضیافت افطاری اصحاب رسانه استان قم در آخرین شب سال، به میزبانی هیئت خادم الرضا (ع) و با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم، نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران و عکاسان عضو خانه مطبوعات قم برگزار شد.
در این مراسم دکتر مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مصادیقی از تأثیر رسانه در پیروزی یا شکست یک ایدئولوژی یا جریان اجتماعی سیاسی اظهار داشت: تعبیر شاعر در شعر «سرّ نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود» اشاره به رسالت حضرت زینب (س) در انتقال پیام عاشورا دارد.
وی تأثیر رسانه در پیروزی و شکست جنبش‌های انقلابی در جهان را موردتوجه قرارداد و افزود: جمال عبدالناصر در سال ۱۹۵۲ رادیو عرب را راه انداخت و موجب پیروزی انقلاب مصر شد و مشابه همین رسانه با عنوان رادیو صدای آزاد مصر از سوی رژیم صهیونیستی شکست وی را رقم زد.
ملایی در ادامه به تأثیر رسانه در پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره و تصریح کرد: قدرت رسانه‌ای مردم ما در جریان مبارزات انقلاب اسلامی، پخش نوار‌های کاست یا اعلامیه سخنرانی‌های امام خمینی (ره) و ابلاغ آرمان‌های ایشان بود که باوجود حضورشان در تبعید، موجب تسریع درروند پیروزی انقلاب شد.
وی تأکید کرد: رسانه‌های غرب، از ماه‌ها قبل از انتخابات یازدهم اسفند پیش‌بینی مشارکت حداکثر ۲۰ درصدی را تخمین می‌زدند، اما بحمدالله با تلاش پرقدرت و گسترده رسانه‌ها و نیز رویکرد گفتمانی مردم به مناظرات انتخاباتی، مشارکت بالایی را در انتخابات سراسر کشور بخصوص در قم شاهد بودیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در پایان یادآور شد: حضور فعال رسانه‌ها و هنرمندان در کنار هم می‌تواند شکست دشمن در جنگ نرمی که علیه جوانان و نوجوانان به‌خصوص دختران جامعه اسلامی برپا کرده است را فراهم کند و باید بدانیم شرکت در جهاد تبیین برای همه اهل رسانه یکی از واجبات است.
انتهای پیام/