افزایش مشارکت مردم در صنعت گردشگری نیازمند تسهیل گری و گاها اصلاح قوانین است
افزایش مشارکت مردم در صنعت گردشگری نیازمند تسهیل گری و گاها اصلاح قوانین است
صابری با تأکید بر تحقق شعار سال و ایجاد بستر مناسب برای افزایش مشارکت مردم گفت: شورای شهر با تسهیل گری و اصلاحات لازم در حوزه های مختلف مرتبط با مدیریت شهری می‌تواند بستر مناسب برای حضور فعال مردم و سرمایه‌گذاران را برای رونق صنعت گردشگری در قم فراهم کند

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر حسین صابری با اشاره به لزوم توجه به تحقق شعار سال اظهار داشت: توجه به تحقق شعار سال تکلیفی است که به گردن همه بوده و باید تمام سیاست‌ها و برنامه‌های خود را در جهت افزایش مشارکت مردم در همه امور تنظیم کنیم.
وی یکی از بسترهای افزایش مشارکت مردم و درنهایت رونق اقتصادی را ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب و ماندگاری زائر در قم دانست و افزود: توسعه و رونق صنعت گردشگری تنها با مشارکت فعال مردم ممکن بوده و باید در این مسیر تسهیل گری انجام شود.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: صنعت گردشگری یکی از صنایع پردرآمد در دنیا شناخته‌شده و با کمترین دخالت و سرمایه‌گذاری دولتی می‌تواند بیشترین بازدهی و اشتغال‌زایی را برای مردم داشته باشد.
وی ظرفیت‌های گردشگری شهر قم را یادآور شد و گفت: شهر قم جزء معدود شهرهایی است که تمام شاخصه‌های پردرآمد گردشگری مانند گردشگری مذهبی، گردشگری تاریخی و باستانی و گردشگری سلامت را هم‌زمان دارد اما متأسفانه به آن توجه نشده و قوانین و کم توجهی اجازه ورود سرمایه‌گذاران به این شهر را نداده است.
دکتر صابری نقش مدیریت شهری در ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعال مردم در صنعت گردشگری را کلیدی خواند و گفت: شورای شهر باید با اصلاحات لازم امکان مشارکت مردم و حضور سرمایه‌گذاران در شهر قم را فراهم کند و اجازه ندهد این فرصت به کشور یا حتی شهر دیگری واگذار شود.
وی در پایان بیان کرد: ساخت فرودگاه، تکمیل مترو، ساخت هتل و اقامتگاه، ایجاد بازارچه‌های محلی و صنایع‌دستی بسترهایی است که باید در کمترین زمان برای مردم و سرمایه‌گذاران فراهم شود تا بتوانیم برنامه‌های کلان‌تری را برای حضور و افزایش مردم در تولید فراهم کنیم.
انتهای پیام/