اجرای سیاست‌های مدیریت شهری، بدون همکاری مردم بی‌اثر است
اجرای سیاست‌های مدیریت شهری، بدون همکاری مردم بی‌اثر است
آمره با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» به‌عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مردمی در شهر می‌تواند شهرداری باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس معصومه آمره با تأکید بر نقش مردم در تحقق برنامه‌های کشور اظهار داشت: تأکید و اعتقاددارم هر آنچه را که برنامه‌ریزی می‌شود بدون کمک و همکاری خوب مردم به‌جایی نخواهد رسید.
وی شهرداری را یک‌نهاد و دستگاه تک خدمتی ندانست و افزود: شهرداری مانند بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیست و با توجه به گستره فعالیت‌ها و چندبعدی بودن خدمات‌رسانی آن به شهروندان می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد مردمی و تحقق شعار سال داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: شهرداری قم برای پیشرفت پروژه‌ها، می‌بایست زمینه مشارکت مردم و جذب نقدینگی را فراهم سازد و برای حوزه تولید در تأمین و به‌روزرسانی تجهیزات، ناوگان حمل‌ونقل عمومی و امکانات موردنیاز شهر نقش‌آفرینی کند.
وی یکی از مأموریت‌های نوین مدیریت شهری در سال‌های اخیر را نقش‌آفرینی و مشارکت فعال مدیریت محلی و شهرداری‌ها در حوزه توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: با این رویکرد بسیاری از شهرداری‌ها دست به تحول و تجدید ساختار در رویکردهای برنامه‌ریزی و حکمروایی خود زده‌اند.
آمره ادامه داد: این تغییر رویکرد شهرداری‌ها و اجرای مدیریت محلی این امکان را برای شهرداری فراهم می‌کند تا بتواند در عرصه رقابت‌پذیری شهری و توسعه اقتصاد ملی و محلی از توفیق بیشتری برخوردار شود.
وی خاطرنشان کرد: خدمات شهرداری خدماتی است که اگر به‌موقع انجام نشود مردم متضرر می‌شوند ازاین‌رو باید با برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند در مسیر خدمت‌رسانی شایسته به مردم پیش رفت.
عضو شورای اسلامی شهر قم در پایان یادآور شد: شورا می‌تواند شهرداری را ملزم کند در ارتباط با شعار سال لایحه‌ای را بیاورد تا با امکانات موجود در جهت تحقق شعار سال اقداماتی مؤثر و اجرایی انجام دهد.
انتهای پیام/