بهسازی قبرستان نو با پایان تملک مغازه‌های پیرامون / لزوم مراجعه مالکان به شهرداری تا پایان فروردین
بهسازی قبرستان نو با پایان تملک مغازه‌های پیرامون / لزوم مراجعه مالکان به شهرداری تا پایان فروردین
امرالهی با تأکید بر مراجعه مالکان مغازه‌های پیرامون قبرستان نو به شهرداری گفت: با اجرای پروژه بهسازی پیرامون قبرستان نو یک محیط شهری مطلوب در اختیار مجاوران و زائران حضرت معصومه(س) قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح اله امرالهی در حاشیه بازدید اعضای کمیته تملک شهرداری پیرامون قبرستان نو در منطقه هفت، اظهار داشت: این بازدید به همراه اعضای جلسه تملک و شورای شهر در جهت رفع مشکلات این پروژه انجام شد.

وی تعداد مغازه‌های پیرامون قبرستان نو را که نیاز به تملک داشته را ۱۳۲ مورد اعلام کرد و افزود: تا امروز ۸۲ مغازه تملک شده و بیش از ۶۰ مورد آن تخریب‌شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: ۲۱ پرونده نیز در جلسه اخیر تعیین تکلیف شد که معوض آن از ۴۸ هکتاری و بودجه نقدی شهرداری پرداخت می‌شود.

وی با درخواست از سایر مالکین تأکید کرد: از صاحبان مغازه های باقی‌مانده درخواست داریم تا پایان فروردین به شهرداری مراجعه کنند تا تملک پیرامون قبرستان نو انجام‌شده و پروژه آغاز شود.

امرالهی ادامه داد: پس از تملک تمام مغازه‌ها با هماهنگی مجموعه مدیریت عالی استان، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مجموعه قبرستان نو بهسازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه بهسازی پیرامون قبرستان نو یک محیط شهری مطلوب در اختیار مجاوران و زائران حضرت معصومه(س) قرار خواهد گرفت و همچنین برای مجموعه‌های اقامتی پیرامون این قبرستان نیز یک دسترسی خوب و باکیفیت به حرم مطهر و سیما و منظر خوب فراهم می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: اجرای این پروژه مقدمه‌ای برای اجرای پروژه دو سطحه بلوار امام موسی صدر است که برای آن هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌شده تا تمام ناآرامی‌ها و ترافیک میدان مطهری و پیرامون حرم مطهر به زیر سطح انتقال پیدا کند.

وی در پایان گفت: با اجرای پروژه دو سطحه خیابان امام موسی صدر، سطح این بلوار پیاده راه شده و شرایط و سیما منظر مطلوبی در هسته مرکزی شهر و پیرامون حرم مطهر ایجاد می‌شود.