اوراق مشارکت ۲۵ هزارمیلیارد ریالی قطار شهری قم ابلاغ شد
اوراق مشارکت ۲۵ هزارمیلیارد ریالی قطار شهری قم ابلاغ شد
محرری با اشاره به آخرین وضعیت تامین منابع اجرای متروی قم، گفت: از ابتدای سال جاری جذب ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت بهره‌برداری و تکمیل خط یک قطار شهری قم مصوب و ابلاغ شده‌است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در یکصدوبیست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور مردم انقلابی ایران و شهر مقدس قم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: این حرکت تاریخی که هم‌زمان با تشیع شهید گران‌قدر جبهه مقاومت شهید صداقت برگزار شد، قابل‌تقدیر بوده و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زده است.
وی در ادامه به‌روز ملی فرآوری هسته‌ای نیز اشاره کرد و افزود: به‌زودی خانه شهید فخری‌زاده به موزه تبدیل‌شده و این حرکت شهرداری در حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلامی قابل‌تقدیر است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه از عملکرد مدیریت شهری در برگزاری مناسبت‌های اسفندماه ۱۴۰۲ تشکر کرد و گفت: در اسفندماه مناسب‌هایی زیادی از ایام نیمه شعبان تا برگزاری انتخابات و برگزاری نوروز را شهرداری مدیریت کرده و این حجم از اقدامات در همه مناطق باید دیده شود.
وی در ادامه از انجام بازدیدهای نوروزی از فرودین ماه به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر نیز خبر داد و گفت: در این دوره از بازدیدها در مناطق و سازمان‌ها و همچنین ارگان‌های امدادی، انتظامی و امنیتی حضور پیدا کردیم و علاوه بر بیان خدا قوت نظارت بر عملکرد مدیریت شهری نیز داشتیم.
محرری در ادامه تحقق ۱۰۷ درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ را افتخاری برای شورای شهر و شهرداری قم دانست و تأکید کرد: جذب اوراق مشارکت قطار شهری در روزهای پایانی سال، افتتاح پروژه فاز ۵ عماریاسر، اجرای پارکینگ چهل اختران کارهایی بوده که در روزهای پایانی و همین ابتدای سال باقدرت انجام‌شده است.
وی ادامه داد: اجرای زیباسازی و نورپردازی شهر، رسیدن به خودکفایی در تولید گل و گیاه، بازسازی اتوبوس‌ها در سازمان اتوبوسرانی، تملک مغازه‌های قبرستان نو و اتفاقاتی که در مدیریت پسماند رقم خورد و همچنین تغییر رویکرد شهرداری در حوزه فرهنگی از دیگر کارهایی بوده که در شهرداری با موفقیت انجام‌شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم چندین نکته را نیز متذکر شد و بیان کرد: باید پروژه دروازه ری و ایجاد پارکینگ در این منطقه، ادامه تملک مغازه‌های قبرستان نو، تملک پارکینگ گلزار شهدا، تقویت سامانه حمل زائر در پیرامون حرم مطهر، اختصاص ۳۰ درصد تابلوها به حوزه فرهنگی، آسفالت و جدول‌گذاری خیابان نوبهار، افزایش سرعت پروژه بسط شرقی و ادامه تملک میدان نو با جدید در سال جدید دنبال شود.
انتهای پیام/