لزوم افزایش فضاسازی شهری متناسب با فرهنگ انقلابی قم و مبانی فرهنگ و حجاب
لزوم افزایش فضاسازی شهری متناسب با فرهنگ انقلابی قم و مبانی فرهنگ و حجاب
محرری با تاکید بر این مهم که مسائل فرهنگی و دینی باید در شهر قم تبلور ویژه ای داشته باشد، گفت: تبلیغات شهری مکمل کارهای فرهنگی بوده و باید فضای شهری قم متناسب با هویت شهر قم طراحی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت حجاب و کنترل هنجارشکنی‌ها اظهار داشت: فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت حجاب سرلوحه کار شورای اسلامی شهر قم است.

وی آغاز فصل گرما را عامل گسترش هنجارشکنی‌ها در بوستان‌ها دانست و افزود: از مدیریت شهری می‌خواهیم نسبت به اجرای فرمان مقام معظم رهبری اهتمام بیشتری داشته باشند و در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: باید نظارت بر بوستان‌ها بیشتر شود و سازمان فرهنگی شهرداری برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بوستان‌ها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

وی با یادآوری نام شهر قم به‌عنوان “ام القرای” جهان تشیع گفت: انتظارها از شهر قم فراتر از شهرهای دیگر است و باید مسائل فرهنگی و دینی در این شهر مشهودتر دیده شود.

محرری خواستار توجه بیشتر شهرداری به مسائل فرهنگی شد و بیان کرد: تبلیغات شهری مکمل کارهای فرهنگی بوده و باید فضای شهری قم متناسب با هویت شهر قم طراحی شود و برای این مهم لازم است روابط عمومی شهرداری، سازمان فرهنگی اجتماعی و سازمان سیما و منظر نیز به این مهم ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فضاسازی شهری متناسب با فرهنگ انقلابی و دینی باشد زائران نیز متوجه خواهند شد باید در شهر قم مسائل اسلامی و حجاب و عفاف را بیش از سایر شهرها رعایت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه از نصب تابلوی شهدا از عوارضی کاشان تا عوارضی تهران تشکر کرد و گفت: باید برای این اقدامات جهادی در شهرداری از حوزه خدمات شهری و سازمان سیما و منظر شهرداری تشکر کنیم و می‌خواهیم سرعت اجرای این طرح افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین تغییر تابلو میادین شهر و نصب تابلوهایی مزین به تصاویر شهدا قابل‌تقدیر بوده و نصب دروازه‌های ورودی‌های شهر می‌تواند در رعایت مسائل فرهنگی در شهر قم تأثیر زیادی داشته باشد.

محرری در پایان به اجرای طرح حجاب و عفاف در کشور نیز اشاره کرد و گفت: شورای شهر قم حمایت خود را از سردار رادان برای اجرای طرح عفاف و حجاب اعلام کرده و باید نسبت به هنجارشکن‌های فرهنگی و دینی برخورد لازم انجام شود.

انتهای پیام/