جشنواره «مادران چشم انتظار» روحیه انقلابی جوانان را تقویت می‌کند
جشنواره «مادران چشم انتظار» روحیه انقلابی جوانان را تقویت می‌کند
مالکی‌نژاد با بیان اینکه فیلم‌هایی که در جشنواره «مادران چشم انتظار» ساخته می‌شود، ماندگار خواهد شد، عنوان کرد: امروز باید کارهایی انجام دهیم تا وظایف جوانان در قبال ۴۰ سالگی انقلاب گفته شود و درنهایت گفتمان‌سازی انقلاب را تقویت کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقم، حسن مالکی‌نژاد در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه «مادران چشم انتظار» که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه بالای مادران شهداء اظهار کرد: مادران سال‌ها فرزندان خود را تربیت کردند و بنابر اعتقاداتی که نسبت به اسلام داشتند، آنها را برای حفظ دین به جبهه فرستادند که فرزندان‌شان به درجه رفیع شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: بسیاری از مادران شهداء خبری از فرزندان خود نداشتند و از دنیا رفتند، عده دیگری بعد از سال‌ها با استخوان‌های شکسته فرزندان خود دیدار کردند و مادران دیگری هم هنوز چشم‌انتظار هستند تا ببینند چه زمانی از پسرانشان خبری می‌آید؛ به همین دلیل، ما برای تبیین این مسائل و عنوان کردن حفظ اسلام و کشور توسط شهداء و مادران‌شان، نیاز است تا جشنواره‌هایی مثل «مادران چشم انتظار» را برگزار کنیم.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: وظیفه ما تبیین راه و روش‌هایی است که به یادمان بیارود مادران زیادی در هجران فرزندان خود لحظه شماری کردند و چشم انتظار بودند و همچنین چه کسانی برای این کشور و این انقلاب که به ۴۰ سالگی برسد، جان خود را از دست دادند.
مالکی‌نژاد با بیان اینکه فیلم‌هایی که در جشنواره «مادران چشم انتظار» ساخته می‌شود، ماندگار خواهد شد، عنوان کرد: امروز باید کارهایی انجام دهیم تا وظایف جوانان در قبال ۴۰ سالگی انقلاب را بگوییم و با برگزاری چنین جشنواره‌هایی، گفتمان‌سازی انقلاب را تقویت کنیم.
وی تصریح کرد: جشنواره‌هایی مثل «مادران چشم انتظار» جریان‌سازی خواهد کرد تا جوانان ما در مسیر جوانانی که در گذشته، بحث فرهنگ مقاومت را در دنیا به راه انداختند، قدم بردارند.
عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: ما نباید این فکر را داشته باشیم با برگزاری یک جشنواره، کارمان را انجام دادیم و باید با استمرار این نوع برنامه‌ها، آماده‌سازی و فرهنگ‌سازی درستی داشته باشیم تا دین خود را به نسل انقلاب ادا کنیم