مطالبات مردم با حضور شهروندان حل و رسیدگی می‌شود
مطالبات مردم با حضور شهروندان حل و رسیدگی می‌شود
محرری با تأکید بر حل مشکلات مردم با حضور آن‌ها در کمیسیون‌های تخصصی گفت: شورای اسلامی شهر برخواسته از اراده مردمی است و منتخبین مردم یکی از اولویت های مهم خود را حل و فصل مشکلات آنان دانسته و دیدارهای چهره به چهره و حضور در کمیسیون های تخصصی نمود اینم هم است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، در نشست خبری که به مناسبت ۹ اردیبهشت سالروز تأسیس نهاد مقدس شوراها و روز ملی شوراها برگزار شد، محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم به همراه روسای هفت کمیسیون تخصصی شورای اسلامی شهر قم علاوه بر تشریح عملکرد هر کمیسیون به سؤالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند.
در این جلسه محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم ضمن خیرمقدم به خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه سالروز پیام تاریخی امام راحل بر تشکیل شوراها هستیم و ۲۵ سال از این فرمان می‌گذرد و امروز ششمین دوره تشکیل شورای اسلامی شهرها است و در شهر قم ۱۳ عضو توسط مردم شریف قم انتخاب و در سال سوم در خدمت مردم هستند.
وی شوراهای اسلامی شهر را یکی از ارکان‌ مردم‌سالاری دانست و افزود: مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیری در شهر شورا است و در تمام شش دوره با ترکیب نیروهای انقلابی و مردمی و متخصص تلاش شده نهایت خدمتگزاری را نسبت به مردم قم داشته باشیم و تا کارنامه خوبی به یادگار بگذاریم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم دوره ششم را نیز یکی از دوره‌های تخصصی و دانشگاهی در بین شوراهای گذشته معرفی کرد و گفت: امروز ۷ کمیسیون تخصصی در شورا مسائل شهرها را به‌صورت علمی و تخصصی پیگیری کرده و سیاست‌های شهر را دنبال می‌کنند.
وی یکی از رویکردهای مهم شورای ششم را ارتباط بیشتر با مدرم و رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: این ارتباط مستقیم در عرصه‌های مختلف حفظ‌شده و با حضور در مساجد و مناسبت‌ها، برقراری ارتباط آنلاین در جلسه رسمی و برگزاری ملاقات مردمی و پاسخگویی مستقیم روسای کمیسیون با مردم تأکید بر این موضوع شده است.
محرری تأکید کرد: تمام مطالبات مردم از هر طریق ازجمله سامانه ۱۳۷، نامه و یا حضور مستقیم مردم در شورا رسیدگی می‌شود و در بسیاری از موارد شاکی و مردم در جلسه حضور دارند.
وی ادامه داد: ارتباط با رسانه‌ها در شورا به‌گونه‌ای است که شورا خود را موظف می‌داند این ارتباط در همه مناسبت‌ها به‌خصوص در روز خبرنگار و روز شوراها حفظ شود و خبرنگاران در همه موارد حضورداشته باشد و از این ارتباط استفاده کرده‌ایم تا به مردم خدمات مطلوب‌تر ارائه دهیم.
رئیس شورای شهر قم توجه به طرح‌های نیمه‌تمام را دومین رویکرد شورا دانست و گفت: در این دوره بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام در مناطق دنبال می‌شود و شاهد افتتاح بسیاری از پروژه‌ها به‌خصوص در هسته مرکزی هستم.
وی ایجاد توازن در مناطق را مطرح کرد و افزود: توزیع عادلانه خدمات و توسعه بر اساس درآمد مناطق نیست بلکه بر اساس اولویت‌بندی بوده و گاهی از درآمد سایر مناطق برای دیگر مناطق هزینه می‌شود.
محرری نگاه برنامه محوری در شورا را حاکم دانست و خاطرنشان کرد: دقت در تنظیم بودجه مورد دیگری است که با روند منطقی تعرفه در نظر گرفته می‌شود و با در نظر گرفتن مردم توانستیم عملکرد بودجه در مصوب و تفریق به‌گونه‌ای باشد که یا منطبق و یا مازاد است.
وی سپس تعداد جلسات تشکیل‌شده در شورای شهر ششم را اعلام کرد و گفت: در دوره ششم ۱۲۴ جلسه رسمی برگزارشده و تعداد لوایح ۸۲۰ مورد و ۷۸ طرح نیز تا امروز تنظیم و مصوب شده است.
رئیس شورای شهر قم در پایان از برگزاری ۷۱ اجلاسیه مشورتی روسای شورای شهرهای کلان‌شهر خبر داد و گفت: ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت اجلاسیه سراسری در قم برگزار می‌شود و از خبرنگاران درخواست داریم که این رویداد را پوشش خبری داده و ظرفیت‌های شهر قم را به کشور معرفی کنند.
انتهای پیام/