مردم نسبت به قوانین آگاهی بیشتر پیدا کنند
مردم نسبت به قوانین آگاهی بیشتر پیدا کنند
صابری با تأکید بر آگاهی مردم نسبت به قوانین حوزه شهری گفت: مردم این اطمینان را داشته باشند که رویکرد کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر، احقاق حقوق مردم و حل مشکلات است و 90 درصد مشکلات مراجعین با مصوبه کمیسیون حل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین صابری در نشست خبری که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، دامنه فعالیت کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم را گسترده دانست و اظهار داشت: بسیاری از مراجعه مردم به شهرداری و کمیسیون به علت ناآگاهی از قوانین است.
وی تعداد پرونده‌های موجود در محاکم قضایی در سال ۱۴۰۲ را ۱۳۰ مورد اعلام کرد و افزود: ۲۰۰ مورد پرونده کیفری، ۷۰ مورد حل اختلاف، ۹۰۰ مورد دیوان عدالت اداری و ۱۰۰ مورد نیز استعلام بوده که موردبررسی قرارگرفته است.


رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم خواستار توجه مردم به مسائل حقوقی و قانونی شد و بیان کرد: در سایت شهردای بسیاری از دستورالعمل‌ها و تعرفه‌ها وجود دارد و مردم با مراجعه به سایت می‌توانند نسبت به موضوعات آگاهی لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: متقابلاً از شهرداری نیز درخواست داریم اطلاعات لازم را به‌صورت شفاف در سایت بارگذاری کند تا مردم بتوانند بامطالعه آن‌ها کمتر دچار مشکلات حقوقی و قانونی شوند.
دکتر صابری در پایان‌بر رعایت حقوق مردم تأکید کرد و گفت: مردم این اطمینان را داشته باشند که رویکرد کمیسیون احقاق حقوق مردم و حل مشکلات است و ۹۰ درصد مشکلات مردم با مصوبه کمیسیون حل می‌شود.
انتهای پیام/