ضرورت تسریع در تکمیل پروژه خط A مترو تا جمکران
ضرورت تسریع در تکمیل پروژه خط A مترو تا جمکران
دهناد از تکمیل پروژه خط A مترو تا جمکران خبر داد و گفت: برای ارتقاء حمل‌ونقل عمومی ردیف بودجه قابل توجهی اختصاص داده‌شده است، اما هنوز این مهم عملیاتی نشده است و انتظار و مطالبه ما از شهرداری تحقق آن است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در نشست خبری که به مناسبت روز ملی شوراها و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، به شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: شوراها بر اساس قانونی تجلی حضور پررنگ مردم در عرصه تصمیم‌گیری است اما جایگاه خود را هنوز پیدا نکرده است.
وی یکی از دغدغه‌های خود را حفظ جایگاه اصلی شوراها دانست و افزود: شوراها بخشی از فرایند شهرداری نیستند بلکه نقش هادی و سیاستگذار را داشته و باید حتی مطابق قانون در جارچوب اختیارات شورا مدیریتهای ارشد دولت در استان نیز بر اساس رویکرد شورای شهر را مینا قرار دهند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در کمیسیون عمران تلاش شده بودجه بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌ها و توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام توزیع و تقسیم‌بندی شود و در بخش تفریغ و هزینه کرد بودجه ورود جدی پیداکرده‌ایم.
وی به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای شورای ششم بسیاری از پروژه‌های شاخص شهر در حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشت که با برنامه‌ریزی که انجام شد امروز بسیاری از پروژه‌ها به‌خصوص در هسته مرکزی شهر افتتاح‌شده است.
دکتر دهناد به آینده‌نگری در ساماندهی جریان ترافیک در شهر نیز اشاره کرد و گفت: هرکجای شهر گره ترافیکی وجود دارد، مطالعات و طراحی آن انجام‌شده اما با توجه به منابع مالی محدود و اولویت‌بندی طرح‌های اجرا خواهد شد.
وی توجه به حمل‌ونقل عمومی را نیز به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم کمیسیون مطرح و بیان کرد: متأسفانه بودجه برای ارتقاء حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته‌شده است اما هزینه نشده که باید مطالبه شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بخش هوشمند سازی اتوبوس‌ها، نگهداری پروژه‌ها و آسفالت شهر نیز در سه سال گذشته اقدامات خوبی انجام‌شده است و کمیسیون شیوه‌نامه جدید پارکینگ را نیز تدوین و بر اساس اولویت، طرح‌هایی در حال اجرا است.
وی در پایان به تکمیل خط A مترو نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل خط A مترو تا جمکران در دستور کار است و قرارداد نهایی حفاری ادامه پروژه بسته‌شده است.
انتهای پیام/