سرانه ۱۰ میلیون تومانی به ازای هر نفر در بودجه عمرانی شهرداری قم/روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر می‌شود
سرانه ۱۰ میلیون تومانی به ازای هر نفر در بودجه عمرانی شهرداری قم/روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر می‌شود
اخوان با اشاره به سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم گفت: روزانه 3 میلیارد تومان و درمجموع یک هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر بوده و برای هر نفر در قم 10 میلیارد تومان بودجه عمرانی هزینه می‌شود و در کل 11 هزار میلیارد تومان در این حوزه تعیین بودجه شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، مجید اخوان در نشست خبری که به مناسبت روز ملی شوراها تشکیل شد نظارت بر تدوین و اجرای بودجه در فرایندهای مختلف قانونی در این کمیسیون دنبال می‌شود.
وی بودجه شهرداری را منوط بر عوارض و کسب درآمد از مردم دانست و افزود: با توجه به این‌که شهرداری از پول مردم هزینه کرده و بر اساس پول مردم کار می‌کنند دقت و توجه کمیسیون بر تحقق بودجه اهمیت زیادی دارد.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم، تصویب بودجه ۱۴۰۳ را عددی بالغ‌بر ۱۴ هزار میلیارد تومان را موردتوجه قرارداد و گفت: این عدد در شان قم نیست اما روند رشد خوبی داشته باید در نظر داشته باشیم این عدد باید از مردم کسب شود و نباید عدد برای مردم مشکلات اقتصادی ایجاد کند.


وی بودجه جاری شهرداری را ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: روزانه ۳ میلیارد تومان و درمجموع یک هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر بوده و برای هر نفر در قم ۱۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی هزینه می‌شود و در کل ۱۱ هزار میلیارد تومان در این حوزه تعیین بودجه شده است.
اخوان به سهم قم نسبت به ارزش‌افزوده در مالیات اشاره و تصریح کرد: متأسفانه سهم قم از مالیات بر ارزش‌افزوده نسبت به سایر شهرها کمتر است که امیدواریم شاهد تغییراتی در این حوزه در سطح ملی باشیم.
وی در پایان بر حفظ خط B مترو تاکید کرد و خاطرنشان کرد: باید خط B حفظ شود و مدیریت شهری بر این مورد تاکید داشته و اجازه حذف آن را نمیدهیم.
انتهای پیام/