امکان برپایی بازارچه‌های موقت در ۱۳ بوستان شهری قم/برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
امکان برپایی بازارچه‌های موقت در ۱۳ بوستان شهری قم/برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
نیازمند از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت‌نام بانوان شاغل برای ساماندهی و حمایت خبر داد و گفت: 13 بوستان برای برپایی بازارچه‌های محلی مشخص‌شده و سازمان فرهنگی نیز بازگشایی دو مرکز آموزشی را برای کسب‌وکارهای خانگی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند در نشست خبری که به مناسب روز ملی شوراها برگزار شد اظهار داشت: تشکیل کمیسیون زنان و خانواده نخستین بار در شورای ششم با توجه به مطالبه به‌حق زنان برای پیگیری مشکلات تشکیل شد.
وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای ایجاد ساختار قانونی در شهرداری را مطرح کرد و افزود: با تلاش‌هایی که انجام شد شهر قم بعد از تهران توانست ساختار مشخصی در شهرداری ایجاد کند و دستورالعمل اجرایی امور بانوان در اسفندماه امضا شد تا موضوعات مرتبط به زنان در شهرداری نیز به‌صورت قانونی دنبال شود.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده موضوعات مورد پیگیری در کمیسیون را مطرح کرد و گفت: جوانی جمعیت و پیگیری اجرای قوانین مصوب که اجرایی نمی‌شود، حمایت از محافل قرآنی مؤثر در تربیت فرزندان و خانواده، حمایت از مشاغل خانگی بخشی از فعالیت کمیسیون است.
وی حمایت از مشاغل خانگی را با توجه به تأکید مقام معظم رهبری از مسائل مهم کمیسیون دانست و بیان کرد: توانستیم سازمان میادین را موظف کنیم هر مسجد و یا پایگاهی که درخواست تشکیل بازارچه محلی را دارد در مدت ۱۰ روز شرایط برپایی بازارچه را فراهم کند.
نیازمند از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت‌نام بانوان شاغل برای ساماندهی و حمایت خبر داد و گفت: ۱۳ بوستان برای برپایی بازارچه‌های محلی مشخص‌شده و سازمان فرهنگی نیز بازگشایی دو مرکز آموزشی را برای کسب‌وکارهای خانگی را در دستور کار قرار داده است.
وی ارتباط بین مدیریت شهری و ارگان‌های دولتی را عاملی برای اجرای برنامه‌ها دانست و تأکید کرد: هر چه این تعامل بیشتر شکل بگیرد شاهد اتفاقات خوبی در شهر خواهیم بود و این همکاری باعث شد شهر قم در اجرای مشاغل خانگی در کشور پایلوت قرار گیرد.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده برساخت سایت جامع تخصصی برای زنان تأکید کرد و گفت: توجه به بوستان‌های بانوان از ابتدای شورای ششم دنبال شده و ۲۵ میلیارد تومان برای ساخت بوستان بانوان در منطقه دو اعتبار اختصاص داده‌شده است.
وی افزایش شادی و نشاط اجتماعی را نیز مطرح کرد و گفت: راه‌اندازی ورزش صبحگاهی بانوان در بوستان‌ها، اختصاص فضاهای ورزشی برای بانوان در بوستان‌ها و راه‌اندازی ورزش همگانی نیز از دیگر کارهای انجام‌شده است.
نیازمند در پایان تأکید کرد: شخصاً تمام مطالبات بانوان را پیگیری کرده و نسبت به حفظ حقوق بانوان شخصاً تلاش و پیگیری می‌کنم.
انتهای پیام/