اهتمام دولت بر واگذاری مدیریت جامع شهری به شوراها
اهتمام دولت بر واگذاری مدیریت جامع شهری به شوراها
سعادتمند با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای شهر و استان در مدیریت شهر گفت: در برنامه هفتم کشور جایگاه شوراها به‌خوبی دیده‌شده و دولت اهتمام ویژه برای واگذاری مدیریت جامع شهری به شوراهای شهر را دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشاالله سعادتمند با توجه به ۹ اردیبهشت روز ملی شوراها به جایگاه مدیریت محلی توسط شوراها در شهر اشاره و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و دولت مدیریت کلان را به عهده‌دارند، اما ریل‌گذاری، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری و روستایی از وظایف شوراها است.
وی با بررسی شش دوره گذشته شوراها افزود: شوراها در شش دوره گذشته به بلوغ خوبی رسیده‌اند و توانسته‌اند وظایف خود را بر اساس قانون اجرایی کنند.
رئیس شورای اسلامی استان قم، با اذعان بر نقاط قوت و ضعف شوراها بیان کرد: ممکن است بعضی نقصان‌ها در عملکرد شوراهای شهر و روستا وجود داشته باشد اما با آموزش اعضای شوراها می‌توان شرایط بهتری را در این زمینه ایجاد کرد.
وی تأکید کرد: زمانی که تصمیمات شوراها بر اساس نص قانون باشد، خدشه‌ای بر آن وارد نخواهد آمد.
سعادتمند تحقق مدیریت جامع شهری را موجب به بلوغ رسیدن جایگاه شوراها در کشور دانست و تصریح کرد: مدیریت جامع شهری یعنی واگذاری همه امور شهرها و روستاها به شوراها و دستگاه‌های دیگر باید پیرو شوراها باشند.
وی در پایان به برنامه هفتم کشور اشاره کرد و گفت: در برنامه هفتم به این مسئله به‌خوبی پرداخته‌شده تا این واگذاری‌ها انجام شود و دولت نیز اهتمام خوبی نسبت به تقویت شوراها دارند.
انتهای پیام/