لزوم توجه به نقش مهم و کلیدی شوراهای شهر در توسعه شهرها
لزوم توجه به نقش مهم و کلیدی شوراهای شهر در توسعه شهرها
طلایی با تأکید بر نقش مهم و کلیدی شوراهای شهر در توسعه شهرها گفت: امروز شوراها و شهرداری‌ها بیشترین بار توسعه شهرها را بر دوش دارند و با یک مدیریت علمی و اجرایی دقیق می‌توان شاهد توسعه و پیشرفت یک شهر و درنهایت کشور بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، حسن طلایی به‌روز ملی شوراها اشاره کرد و اظهار داشت: شورای شهرها در شش دوره گذشته نشان داده‌اند که در راهبری شهرها در توسعه نقش مهم و کلیدی ایفا کرده‌اند.
وی نگاه امام خمینی(ره) به حضور پررنگ مردم در همه عرصه‌ها را یادآور شد و افزود: مقام معظم رهبری نیز با تعیین شعار سال مبنی بر مشارکت مردم حجت را تمام کرده و باید بستر حضور مردم در همه بخش‌ها به کمک شوراهای شهر فراهم شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: متأسفانه باوجود تأکید و اشاره در ۱۱ اصل قانون اساسی به جایگاه شورای اسلامی شهرها اما این نهاد قدرتمند و توانمند هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده است.
وی تأکید کرد: امروز شوراها و شهرداری‌ها بیشترین بار توسعه شهرها را بر دوش دارند درحالی‌که هیچ بودجه دولتی دریافت نمی‌کنند و این در حالی است که ادارات دولتی با دریافت بودجه ملی کمترین بازدهی و مشارکت را در پیشرفت و توسعه شهرها بر عهده‌دارند.
طلایی در پایان تأکید کرد: مدیریت شهری ثابت کرده برای توسعه و پیشرفت نیازی به بودجه‌های کلان دولتی نیست و با یک مدیریت علمی و اجرایی دقیق می‌توان شاهد توسعه و پیشرفت یک شهر و درنهایت کشور بود.
انتهای پیام/