استفاده از ظرفیت الحاق اراضی به محدوده شهری برای تامین مالی اجرای پروژه‌های عمرانی
استفاده از ظرفیت الحاق اراضی به محدوده شهری برای تامین مالی اجرای پروژه‌های عمرانی
دهناد با تأکید بر تأمین منابع مالی اجرای پروژه‌ های عمرانی شهری از طریق الحاق اراضی و واگذاری آن به شهرداری گفت: بعضی از پروژه‌ها همانند تقاطع غیرهمسطح عماریاسر و آزادراه امیرکبیر و ادامه محور امام صادق پردیسان با الحاق به محدوده شهری امکان اجرا دارند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در صدوبیست و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد رویکرد دولت سیزدهم در پیگیری پروژه‌های گره‌دار قم را شجاعانه توصیف کرد و اظهار داشت: باید مطالبات شهر در سفر دوم ریاست جمهوری تأمین منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها باشد.
وی گرفتن مجوز برای اجرای پروژه‌های عمرانی را مطرح کرد و افزود: بعضی از پروژه‌ها تنها نیازمند گرفتن مجوز بوده و تأمین مالی ندارد مانند اتصال پروژه عمار یاسر به آزادراه امیرکبیر و ادامه پل شهید حججی، باید این پروژه‌ها در اولویت مطالبات شهر قرار گیرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای اجرایی شدن مونوریل باید اراضی دولتی مشخصی به آن اختصاص داده‌شده و به شهرداری واگذار شود تا پروژه در فاز نخست آن در کمترین زمان اجرایی شود.
وی تأمین منابع مالی برای خرید اتوبوس را نیز قابل وصول دانست و تصریح کرد: سازمان برنامه‌وبودجه برای خرید اتوبوس اعتباری اختصاص داده که شهرداری نیز می‌تواند از این ردیف مطالبه گری کرده و برای خرید اتوبوس اقدام کند.
دکتر دهناد در پایان بیان کرد: شهرداری در تهیه لیست مطالبات شهری از ریاست جمهوری از ظرفیت اعضای شورا نیز استفاده کند تا درصد تحقق مصوبات سفر نخست و سفر آینده افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/