تعیین تکلیف مونوریل کار بزرگ دولت سیزدهم در قم بود
تعیین تکلیف مونوریل کار بزرگ دولت سیزدهم در قم بود
امرالهی با تأکید بر لزوم مطالبه تحقق مصوبات سفر نخست ریاست جمهوری گفت: تعیین تکلیف پروژه مونوریل یکی از اقدامات ارزشمند دولت در شهر مقدس قم است و منابع مالی اجرای پروژه از اراضی ۷۲ هکتاری قابل تامین است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح اله امرالهی با اشاره به سفر دوم ریاست جمهوری به شهر قم اشاره کرد و اهمیت این سفر در توسعه شهر قم اظهار داشت: توجه دولت بر رفع مشکلات کلیدی شهر قم به‌عنوان خواستگاه انقلاب اسلامی قابل‌تقدیر بوده و بسیاری از مشکلات بر زمین‌مانده شهر با مصوبات سفر نخست حل شد.
وی به واگذاری اراضی دولتی به شهر قم اشاره کرد و افزود: واگذاری اراضی دولتی به حوزه مدیریت شهری برای تحقق پروژه‌های پیرامون حرم مطهرهمچون محور عماریاسر بعد از ۵۶سال، تملک و احداث باغ مزار مشاهیر (قبرستان نو)، محور شهدای دروازه ری، املاک و مغازه‌های پیرامون حرم مطهر از اقدامات قابل‌تقدیر دولت است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: همچنین بخشی از این اراضی دولتی برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیرمجاز، خانه‌های زیر دکل و حاشیه شهر اختصاص داده‌شده است.
امرالهی سپس حل مشکل فرودگاه با الحاق ۲۶۵۰ هکتار زمین به منطقه سلفچگان را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: با الحاق ۲۶۵۰ هکتار زمین به منطقه سلفچگان بعد از سال‌ها مشکل فرودگاه حل‌شده و این پروژه وارد مراحل اجرایی می‌شود.
وی تعیین تکلیف مونوریل را بعد از سال‌ها کار بزرگی دانست و تصریح کرد: منابع مالی اجرای منوریل نیز از اراضی ۷۲ هکتاری قابل تأمین بوده و با توجه به مطالبه مردم برای تکمیل این پروژه و پیگیری شخص رئیس‌جمهور برای پاسخ به مطالبه مردم این واگذاری در اجرای پروژه بسیار مؤثر است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در ادامه به مطالبه شهر در جهت رفع مشکلات مصوبات اجرایی نشده اشاره کرد و گفت: یکی از مصوباتی که از سفر نخست ریاست جمهوری هنوز به‌طور کامل محقق نشده واگذاری ۸۰ هکتار زمین به شهرداری برای تملک زمین ریل راه‌آهن است که دولت با حمایت از این طرح، در ساماندهی هسته مرکزی شهر گام بزرگی را بر خواهد داشت.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم درخواست شهرداری در تأمین منابع مالی برای خرید ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و نردبان آتش‌نشانی موردتوجه قرارداد و افزود: دولت امکان پرداخت هزینه این دو را در ردیف‌های مشخصی در بودجه دارد و که خواستار حمایت دولت در افزایش ضریب ایمنی شهر و ارتقاء کیفیت حمل‌ونقل عمومی شهر مانند سنوات گذشته، هستیم.
امرالهی در پایان عدم اجرای نشدن پروژه‌ها را برخلاف منویات رئیس‌جمهور دانست و ابراز کرد: رئیس‌جمهور محترم و دولت برای رفع مشکلات کلیدی شهر و استان تأکید دارند و باید همه دستگاه‌ها در جهت اجرایی شدن مصوبات گام برداشته و برنامه‌ریزی کنند.