اختصاص ۱۳۶ میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز شهر قم
اختصاص ۱۳۶ میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز شهر قم
بختیاری با اشاره به ایجاد کمربند سبز و توسعه فضای سبز در قم گفت: امسال در قالب برنامه پنجم بودجه سالیانه که تحت عنوان بهبود محیط شهری است حدود ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای گسترش فضای سبز و درختکاری در معابر در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن بختیاری با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در بهبود محیط زیست اظهار داشت: یکی از راهکارهای اساسی اصلاح و بهبود زیست‌محیطی شهر قم توسعه فضای سبز است که فضای سبز جنگلی به‌ عنوان اولویت اساسی در این بخش قابل‌ ذکر است.
وی تأثیر درخت در بهبود شرایط زیست‌محیطی و اقلیمی را کاملاً محرز دانست و افزود: با توسعه فضای سبز جنگلی در داخل و اطراف شهر می‌توانیم موج شدت گرما در تابستان را کاهش داده و همچنین شاخص تولید اکسیژن و تثبیت کربن که جز مسائل اساسی زندگی و جامعه صنعتی است را بهبود دهیم، زیرا درخت یکی از عوامل تثبیت کربن است.
وی بیان کرد: متأسفانه در چند دهه گذشته مقادیر زیادی از باغات شهر قم از بین رفته و این امر منجر به افزایش دمای شهر شده و توسعه راه‌آهن و آسفالت در شهر این مناطق را به یک جزیره حرارتی تبدیل کرده است، بنابراین توسعه درختکاری یک مسئله مهم در مدیریت شهری قم است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه فضاهای تفرجگاهی به‌وسیله باغات بیرون شهری یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند در کمک به آب‌وهوا تأثیر داشته باشد، تصریح کرد: در بودجه سالیانه بحث توسعه کمربند سبز برای شهر قم از هدف‌گذاری‌های مهم بوده است.
بختیاری خاطرنشان کرد: برای توسعه درختکاری شناخت و انتخاب گونه مناسب امری ضروری است، باید گونه‌هایی انتخاب شود که نیاز کمتری به آب داشته و مقاومت زیادی در برابر گرما دارند.
وی اختصاص بودجه کافی در حوزه فضای سبز را گام نخست در توسعه این مهم ذکر کرد و اظهار داشت: امسال در قالب برنامه پنجم بودجه سالیانه که تحت عنوان بهبود محیط شهری است حدود ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای گسترش فضای سبز و درختکاری در معابر در نظر گرفته‌شده است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: به‌شدت مخالف توسعه فضای سبز به‌صورت چمن هستیم، زیرا کاشت چمن با شرایط اقلیمی قم سازگاری نداشته و باید کاشت چمن به حداقل برسد و جایگزین آن بوستان‌های جنگلی توسعه پیدا کند.
بختیاری بیان کرد: پرداختن به موضوعاتی در حوزه سیمای شهری یکی از اولویت‌های شورای شهر بوده زیرا می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد، زیباسازی و رنگ‌آمیزی محیطی شهری، نورپردازی و احداث المان‌های ویژه از مسائلی است که در برنامه‌های مربوط به زیباسازی شهر پیگیری می‌کنیم.