درآمد حذف پارکینگ صرف احداث پارکینگ‌های عمومی می‌شود
درآمد حذف پارکینگ صرف احداث پارکینگ‌های عمومی می‌شود
دکتر اسلامی حرکت به سمت شفافیت در بودجه 1398 را پر اهمیت برشمرد و اظهار داشت:الویت بودجه اتمام پروژه های نیمه تمام است و درآمدی که برای حذف پارکینگ خواهیم داشت برای تملک و احداث پارکینگ‌های عمومی صرف خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسین اسلامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با اشاره به بودجه شهرداری قم اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود که در نهایت دو هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان از این بودجه توسط شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد از بودجه شهرداری قم مربوط به بودجه عمرانی است و ۲۰ درصد دیگر بودجه شهرداری به بودجه جاری اختصاص پیدا کرده که تنها ۴۰ درصد از بودجه جاری مربوط به پرداخت حقوق کارمندان شهرداری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: منابع درآمدی شهرداری مواردی همچون عوارض ساخت و ساز، عوارض اختصاصی و اعمال ماده ۱۰۱ است، شهرداری یک نهاد درآمد هزینه ای است و بودجه ای از دولت نمی‌گیرد.

اسلامی با اشاره به اهداف بودجه سال ۹۸ شهرداری قم اظهار کرد: از جمله اهداف این بودجه کاهش فاصله طبقاتی بین مناطق مختلف شهر است و در این راستا هم پروژه‌های اتصال بین مناطق مختلف در قم اجرا شد.

وی ادامه داد: اجازه ندادیم که بودجه ناشی از درآمد حذف پارکینگ در شهر قم در جایی جز احداث پارکینگ جدید صرف شود و این مساله در بودجه شهرداری رعایت شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: بودجه سال آینده شهرداری واقعی دیده شده است و به همین دلیل مواردی همچون اوراق مشارکت برای متروی شهر قم را در بودجه نیاوردیم.

اسلامی حرکت بودجه شهرداری قم را به سمت شفافیت دانست و تصریح کرد: براساس این بودجه تا زمانی که پروژه‌های قبلی تکمیل نشود، اجازه ایجاد، احداث و کلنگ زنی پروژه جدید را نخواهیم داد.

وی ادامه داد: تلاش کردیم که در عوارض سال ۹۸ شهرداری قم کمترین افزایش را داشته باشیم تا ساخت و ساز در این شهر به صورت مناسبی ادامه پیدا کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: رای قطعی علیه شهرداری در پارک ۷۲ تن صادر شده است و به دنبال توافق با صاحب زمین آن پارک برای ادامه فعالیت آن هستیم.